Αποκαλυπτήρια του νέου νόμου για τους σιδηροδρόμους

Πηγή Φωτογραφίας: ΑΘΗΝΑ- Στάση εργασίας πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ.(EUROKINISSI-ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΩΜΕΡΗΣ)
Ημερομηνία ορόσημο η σημερινή, καθώς μετά από δύο χρόνια και κάτι από την τραγωδία των Τεμπών το υπουργικό συμβούλιο θα δώσει την έγκρισή του σε ένα νομοσχέδιο για τη μεταρρύθμιση και τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου.
Η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών θα παρουσιάσει το νομοσχέδιο, το οποίο θα στηρίζεται στο μοντέλο που υιοθετήθηκε και για την εξυγίανση και εκσυγχρονισμό της ΔΕΗ.
Το υπουργικό συμβούλιο θα συνεδριάσει στις 11:00 υπό τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου και, εκτός από το εμβληματικό νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, θα ανακοινωθεί και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της εγκατάστασης του ETCS στο επιτρόχιο υλικό, ώστε τα τρένα να διαλειτουργούν με τις γραμμές και να ενεργοποιείται η αυτόματη πέδηση.
Σήμερα υπογράφεται και η ολοκλήρωση της εγκατάστασης του ETCS επί του σιδηροδρόμου στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη για το κρίσιμο μέρος του δικτύου, το οποίο είχε καταστραφεί από τις καταστροφές του Daniel.
Αυτό που αναμένεται να τονίσει ο πρωθυπουργός είναι ότι οι αλλαγές θα τρέξουν γρήγορα χωρίς να γίνει καμία έκπτωση στην ασφάλεια των πολιτών, αλλά και ότι το νομοσχέδιο αυτό θα αποτελέσει ακόμα ένα χτύπημα στις παθογένειες του βαθέος κράτους.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει την αλλαγή της εταιρικής δομής, την επιτάχυνση της ολοκλήρωσης των έργων υποδομής και την αξιολόγηση του προσωπικού, το οποίο και θα περνά από ψυχομετρικά τεστ.
Επίσης, θα καλύπτεται όλο το δίκτυο από κάμερες τόσο στα σταθμαρχεία όσο και στις καμπίνες των μηχανοδηγών και στο εξωτερικό των βαγονιών με την ίδρυση ενιαίου κέντρου εποπτείας της κυκλοφορίας.
Στο νομοσχέδιο θα περιλαμβάνεται και η δημιουργία ενός υπερσύγχρονου κέντρου εκπαίδευσης με προσομοιωτές για σταθμάρχες και μηχανοδηγούς.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ θα τεθεί άμεσα σε δημόσια διαβούλευση, έτσι ώστε μετά και τη συζήτηση στις επιτροπές να ψηφιστεί ακόμα και μέσα στον Μάιο.
Η κυβέρνηση θα απευθύνει πρόσκληση στα κόμματα της αντιπολίτευσης να καταθέσουν τις προτάσεις τους.
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, αξιοποιεί την τεχνογνωσία που απέκτησε από την προηγούμενη θέση του ως υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, προκειμένου να προωθήσει το Ελληνικό Σύστημα Εντοπισμού HEPOS (Hellenic Positioning System). Αυτό το σύστημα έχει σχεδιαστεί, υλοποιηθεί και λειτουργεί από το Ελληνικό Κτηματολόγιο, προσφέροντας υπηρεσίες προσδιορισμού θέσης με υψηλή ακρίβεια, χρησιμοποιώντας όλα τα διαθέσιμα δορυφορικά συστήματα εντοπισμού (GPS, GLONASS, GALILEO, BEIDOU).
Το σύστημα περιλαμβάνει 98 μόνιμους σταθμούς αναφοράς, κατανεμημένους σε όλη τη χώρα. Οι υπηρεσίες πραγματικού χρόνου (real-time) του HEPOS επιτρέπουν τον ακριβή προσδιορισμό θέσης. Συνολικά, 300 κεραίες σε επίγειους σταθμούς σε όλη την Ελλάδα θα συνδέονται μέσω δορυφορικού ίντερνετ με ειδικούς πομπούς που θα τοποθετηθούν σε όλα τα τρένα, συγκεκριμένα στο βαγόνι του μηχανοδηγού. Μέσω αυτής της τριγωνοποίησης, θα παρέχεται στίγμα με εξαιρετική ακρίβεια (με απόκλιση έως πέντε εκατοστά). Έτσι, οι επιβάτες που βρίσκονται μέσα στο τρένο, περιμένουν στον σταθμό ή ετοιμάζονται να ξεκινήσουν από το σπίτι τους, καθώς και όσοι περιμένουν την άφιξη φίλων ή συγγενών, θα μπορούν να παρακολουθούν συνεχώς την ακριβή θέση του τρένου στη γραμμή. Επιπλέον, οι συρμοί θα είναι εξοπλισμένοι με κάμερες στο μπροστινό και πίσω μέρος της αμαξοστοιχίας, επιτρέποντας στους επιβάτες να παρακολουθούν ζωντανά την κίνηση του τρένου μέσω του κινητού του.
Η ασφάλεια, ωστόσο, δεν είναι αποκλειστικά ζήτημα των πολιτών, αλλά της Πολιτείας. Η νέα εφαρμογή και η πλατφόρμα θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμες στο ενιαίο κέντρο ελέγχου του ΟΣΕ, το οποίο θα διαθέτει τρία επίπεδα συναγερμού. Για παράδειγμα, σε μια απευκταία περίπτωση όπου δύο τρένα κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή, όπως συνέβη το μοιραίο βράδυ του 2023, θα υπάρχει ένα ήπιο επίπεδο συναγερμού αν τα τρένα είναι σε μεγάλη απόσταση, ένα πιο αυστηρό επίπεδο και ένα κόκκινο συναγερμό αν πλησιάζουν επικίνδυνα το ένα το άλλο. Το νέο πλαίσιο ασφαλείας για τους ελληνικούς σιδηρόδρομους θα ενισχυθεί με προσλήψεις στη ΡΑΣ και τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, αξιολόγηση όλων των υπαλλήλων και στελεχών, βελτίωση της συντήρησης του δικτύου και των συστημάτων ασφαλείας, καθώς και με μια σειρά άλλων μέτρων που θα περιληφθούν στο νομοσχέδιο.
Πηγή: Pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας