SPOTLIGHTS

Πρόστιμα “μαμούθ” στο νέο ΚΟΚ, τι ισχύει για τα ταξί σε λωρίδες λεωφορείων

Πρόστιμα “μαμούθ” στο νέο ΚΟΚ, τι ισχύει για τα ταξί σε λωρίδες λεωφορείων

Πηγή Φωτογραφίας: Pixabay//Πρόστιμα "μαμούθ" στο νέο ΚΟΚ, τι ισχύει για τα ταξί σε λωρίδες λεωφορείων

Ακόμα και την τελευταία στιγμή, όμως, οι ρυθμίσεις του νέου ΚΟΚ έφεραν αντιδράσεις σε δύο μέτωπα, με φόντο την «έξωση» των ταξί από τις λεωφορειολωρίδες στις οποίες δεν πρόλαβαν καν να μπουν

Βάσει της επικινδυνότητας αυστηροποιούνται τα πρόστιμα του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), που ήρθε στη Βουλή μετά από αναμονή τουλάχιστον τριετίας, βάζοντας στο στόχαστρο τους αντικοινωνικούς και τους… αμετανόητους παραβάτες. Αν ένας οδηγός επαναλάβει την ίδια παράβαση μία ή και περισσότερες φορές εντός πενταετίας, τότε το πρόστιμο μπορεί να φτάσει και τα 8.000 ευρώ μαζί με αφαίρεση διπλώματος ως και 10 έτη ή ακόμα και δια βίου για εγκατάλειψη θύματος σύμφωνα με το businessdaily.gr και την Όλγα Κλώντζα

Ακόμα και την τελευταία στιγμή, όμως, οι ρυθμίσεις του νέου ΚΟΚ έφεραν αντιδράσεις σε δύο μέτωπα, με φόντο την «έξωση» των ταξί από τις λεωφορειολωρίδες στις οποίες δεν πρόλαβαν καν να μπουν. Αν και η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, δια του υφυπουργού Βασίλη Οικονόμου, είχε υιοθετήσει την πρόταση των αυτοκινητιστών να εισέρχονται τα έμφορτα ταξί στις λεωφορειολωρίδες, έχοντας λάβει μάλιστα το «ΟΚ» από τη γενική γραμματεία της κυβέρνησης, ο ανασχηματισμός έφερε ανατροπή.

Λίγες ώρες προτού κατατεθεί το νομοσχέδιο στη Βουλή, η κόντρα μεταξύ του νυν αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη και του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) κορυφώθηκε, με τον πρόεδρό του Θύμιο Λυμπερόπουλο να είναι λίγο – πολύ «persona non grata» για το υπουργείο. Η ένταση μετατοπίστηκε και στο ενδοκυβερνητικό στρατόπεδο. Πρώην και νυν ηγεσία του υπουργείου άδειασαν η μία την άλλη, με δηλώσεις περί αλαζονείας από τη μία και παλαιοκομματισμού και ψηφοθηρίας από την άλλη.

Στάση 30 δευτερολέπτων

Αυτό που δίνεται τώρα στα ταξί σαν… χάπι είναι η δυνατότητα -που εδώ και 23 χρόνια δεν είχε καν προβλεφθεί- επιβίβασης και αποβίβασης, μόνο πίσω από λεωφορείο, ώστε να μην εμποδίζεται η απρόσκοπτη κυκλοφορία και για χρόνο που δεν θα υπερβαίνει τα 30 δευτερόλεπτα. Πρόκειται για διάστημα, όμως, που θεωρείται ελάχιστο από τους οδηγούς, αφού και μόνο για να πληρώσει ένας επιβάτης με κάρτα χρειάζεται περισσότερος χρόνος.

Εξαίρεση στον αποκλεισμό προβλέπεται για τα έμφορτα επιβατικά δημόσιας χρήσης για τη μεταφορά ατόμων με αναπηρία, καθώς και έμφορτα ταξί μηδενικών ρύπων. Σήμερα, πάντως, αυτή η πρόβλεψη, κατά τους αυτοκινητιστές, δεν αφορά για την Αθήνα περισσότερα από 120 οχήματα, αφού στην πρώτη κατηγορία πιστοποιημένα για τη μετακίνηση ΑμεΑ είναι μόλις 20 οχήματα, ενώ κυκλοφορούν-δεν κυκλοφορούν στην πόλη 100 ηλεκτρικά ταξί. Για την παράβαση των παραπάνω, ο οδηγός θα κληθεί να πληρώσει πρόστιμο 150 ευρώ.

Σήμερα, ο ΣΑΤΑ έχει καλέσει τα μέλη του, καθώς και τα προεδρία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ) -παρότι μεταξύ τους είναι σε ρήξη- και των ραδιοταξί, σε συνεδρίαση για τη χάραξη της περαιτέρω στρατηγικής, ενόψει της συζήτησης στη Βουλή  σύμφωνα με το businessdaily.gr και την Όλγα Κλώντζα

Πληρώνεται ακριβά η υποτροπή

Οι παραβάσεις στον νέο ΚΟΚ κατηγοριοποιούνται σε: (1) αυτές που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα, όπως παραβίαση κόκκινου, υπερβολική ταχύτητα, αντικανονική προσπέραση, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και παραβίαση φωτεινής σηματοδότησης ή κινητού φράγματος προ ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης, (2) λιγότερο επικίνδυνες, όπως παράνομη στάθμευση, οδήγηση χωρίς να φέρει ο οδηγός να φέρει τα νόμιμα έγγραφα.

Ενδεικτικά, για την παραβίαση STOP, το πρόστιμο κυμαίνεται από 350 ως 700 ευρώ και το διοικητικό μέτρο της αφαίρεσης της άδειας οδήγησης αυξάνεται από 20 σε 30  ημέρες ή εάν έχει προκληθεί ατύχημα 60 ημέρες. Στην περίπτωση πρόκλησης ατυχήματος, ενεργοποιούνται και οι προβλέψεις του Ποινικού Κώδικα για την επικίνδυνη οδήγηση.

Αντίστοιχα για την παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, διατηρείται το πρόστιμο των 700 ευρώ και αφαιρείται επιτόπου το δίπλωμα για 60 ημέρες. Ενώ για την κατανάλωση αλκοόλ προβλέπονται ποινές που ξεκινούν από 350 ευρώ πρόστιμο και αφαίρεση διπλώματος για ένα μήνα και φτάνουν μέχρι 4.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 10 χρόνια.

Ακόμη, επανεισάγεται πρόστιμο 150 ευρώ, μαζί με την αφαίρεση διπλώματος για 60 ημέρες, εάν οδηγός σταθμεύσει σε χώρο για ΑμεΑ. Εκεί που το πρόστιμο εκτοξεύεται αποτρεπτικά είναι η μη χρήση κράνους ή ζώνης ασφαλείας, όπου από 50 ευρώ πάει στα 350 ευρώ, ενώ και αν αφορά ανήλικο εισάγεται αντίστοιχου ύψους πρόστιμο, μαζί με την αφαίρεση από τον οδηγό του διπλώματος για 30 ημέρες, αντί για 60 με αφαίρεση και πινακίδων που ίσχυε πριν.

Όσο για τους οδηγούς που επιδίδονται στις λεγόμενες «κόντρες» ή επιδεικτική οδήγηση, η «καμπάνα» αυξάνεται από 700 σε 2.000 ευρώ. Ακόμη, το δίπλωμα αφαιρείται επιτόπου για ένα χρόνο από μόλις 30 ημέρες που είναι σήμερα, λόγω της ιδιαίτερα υψηλής επικινδυνότητας της πράξης και του αντικοινωνικού της χαρακτήρα.

Σε όλες τις περιπτώσεις, εάν ο οδηγός επαναλάβει την παράβαση εντός πενταετίας, την «πληρώνει» από 1.000 ως 2.000 ευρώ για τις πλέον επικίνδυνες παραβάσεις και στέρηση διπλώματος για 180 ημέρες ως και 7 χρόνια. Στην τρίτη φορά, επιβάλλεται πρόστιμο από 2.000 ως 4.000 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης από ένα ως και 10 έτη.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments