Μητσοτάκης για ΚΟΚ: Στόχος μας είναι οι καθημερινές μετακινήσεις να γίνονται πιο ασφαλείς

Πηγή Φωτογραφίας: [378462] ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ (ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)
Στην Ολομέλεια της Βουλής μίλησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης για το νομοσχέδιο για το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τονίζοντας ότι στόχος της κυβέρνησης είναι γίνουν πιο ασφαλείς οι καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών.
«Ακούω ενστάσεις για αντιδημοφιλή μέτρα, όμως η ατολμία ισοδυναμεί με μια κατάσταση που πληγώνει τον κοινωνικό ιστό. Δεν μπορούμε να συνθηκολογήσουμε με το χάος», τόνισε μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός.
Τα σημαντικότερα σημεία της ομιλίας του πρωθυπουργού:
«Οι ειδήσεις για τα τροχαία δυστυχώς δεν αλλάζουν εδραιωμένες συμπεριφορές. Πόσοι από μας παρασύρονται από καταστροφικές συνήθειες; Έφτασε η ώρα να κοιταχτούμε στον καθρέπτη. Είμαστε πρώτοι στην Ευρώπη σε τροχαία και δυστυχώς η τάση είναι πάλι ανοδική.
Μετά από μακρά διαβούλευση φτάσαμε σε έναν νεο ΚΟΚ με αυστηρότερες κυρώσεις και ποινές που αντιστοιχούν σε επικινδυνότητα. Ακούω ενστάσεις για αντιδημοφιλή μέτρα, όμως η ατολμία ισοδυναμεί με μια κατάσταση που πληγώνει τον κοινωνικό ιστό. Δεν μπορούμε να συνθηκολογήσουμε με το χάος. Τη λογική αυτή εξυπηρετούν τα νέα μέτρα.
Δίνουμε προτεραιότητα στα λεωφορεία με μόνη εξαίρεση στις λεωφορειολωρίδες τα οχήματα ΑΜΕΑ. Έχουμε πάνω από 400 λεωφορεία και το 2026 θα έχουμε πάνω από 1000 και το 2027 θα είναι πλήρως ανανεωμένος ο στόλος.
Το Μετρό στην Αθήνα προχωρά και η βελτίωση των συγκοινωνιών είναι κοινωνικό αίτημα.
Προχωράμε σε πιλοτική 24ωρη λειτουργία τραμ και μετρό τα Σαββατοκύριακα.
Οι έλεγχοι αλκοτεστ συνεχίζονται με γοργούς ρυθμούς και έχουν καταγραφεί αυξήσεις 70% στις παραβάσεις. Ένας στους 4 θανάτους συνδέεται με τη χρήση αλκοόλ. Τα γραπτά μηνύματα αυξάνουν ως και 24 φορές τον κίνδυνο.
Για το κράνος, τα στοιχεία κάνουν λόγο για δυσανάλογα ατύχηματα. Το 40% των νεκρών στα τροχαία είναι κυρίως νέοι σε μηχανή, ενώ το 25% δεν φορούσε ζώνη
Οι ρυθμίσεις για τον νέο ΚΟΚ συζητήθηκαν και χαίρομαι που τα κόμματα επί της αρχής τάσσονται υπέρ.
Οι βασικές παραβάσεις όπως υπερβολική ταχύτητα, παράβαση κόκκινου σηματοδότη και αλκοόλ δημιουργούν την αίσθηση σε οδηγούς πως μπορούν να κάνουν τα πάντα. Αυξάνονται τα πρόστιμα και οι ποινές και στόχος είναι να τιμωρούνται οι υπότροποι.
Η μη χρήση ζώνης και κράνους θα έχουν υψηλά πρόστιμα.
Η στατιστική αίματος και πόνου είναι η καλύτερη απάντηση σε όσους χαρακτηρίζουν σκληρά τα μέτρα. Όμως, ο κόμπος έφτασε στο χτένι. Να γίνει η υποτροπή ένας μοχλός αποτροπής.
Στους μεγάλους οδικούς άξονες θα ισχύουν τα ίδια όρια και στην πόλη θα μειωθεί στα 30 χιλιόμετρα.
Αν κινηθείτε με 50 χλμ στον περιφερειακό Λυκαβηττού, θα δειτε πως η ταχύτητα είναι οριακή. Οι παρεμβάσεις θα σώσουν ζωές, η διαφορά αφορά το βράδυ στις ταχύτητες μες στην πόλη. Άρα μιλάμε για αλλαγή συνήθειας με πολλαπλό όφελος.
Θα εγκατασταθούν οι πρώτες 90 κάμερες και στόχος να φτάσουμε τις 1500. Σύντομα με τις κάμερες στις λεωφορειολωρίδες θα έρχονται στο gov.gr στον παραβάτη.
Σκοπός μας δεν είναι να μαζέψουμε χρήματα από κλήσεις αλλά να κάνουμε πιο ασφαλείς τους δρόμους.
Προχωράμε σε παρεμβάσεις σε οδικούς άξονες που υπάρχουν προβλήματα, όπως στην Κρήτη και στον Πατρών – Πύργου. Δεν αρκεί ένας νέος ΚΟΚ αλλά μια συνολική αλλαγή κουλτούρας. Δεν θα λύσει το πρόβλημα οδικής συμπεριφοράς, απαιτείται καλύτερη εκπαίδευση στα σχολεία και στις άδειες οδήγησης, αλλά και να στρέψουμε τον κόσμο στα ΜΜΜ.
Χρειαζόμαστε περισσότερα λεωφορεία και οδηγούς. Μόνο αν οι κάτοικοι της Αθήνας πειστούν πως είναι αξιόπιστα τα ΜΜΜ, θα έχουμε κάνει σημαντικό βήμα για την ασφάλεια.
Ευχαριστώ τα κόμματα της αντιπολίτευσης για το συναινετικό κλίμα παρά το πολωτικό κλίμα. Οφείλουμε στους συμπολίτες, ένα καλύτερο νομοσχέδιο. Εμείς θα κριθούμε από το πόσο θα μειωθούν τα ατυχήματα και οι θάνατοι στην άσφαλτο».
Δείτε την ομιλία του Κυρ. Μητσοτάκη
Πηγή: pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας