Ψηφίζεται σήμερα ο νέος ΚΟΚ: Αυστηρές ποινές για αλκοόλ, κινητό, υπερβολική ταχύτητα και κράνος

Πηγή Φωτογραφίας: ΜΠΛΟΚΟ ΤΗΣ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΙΣΤΕΣ ΔΕΝ ΦΟΡΟΥΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΟ ΚΡΑΝΟΣ
Με νέες ποινές για τους ασυνείδητους οδηγούς και σαφές μήνυμα υπέρ της οδικής ασφάλειας, τίθεται σήμερα σε ψηφοφορία στη Βουλή ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.
Το νέο πλαίσιο φέρνει αυστηρότερες κυρώσεις για παραβάσεις όπως η χρήση κινητού, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και η μη χρήση κράνους, ενώ ενισχύει τον αποτρεπτικό του χαρακτήρα μέσα από ένα κλιμακωτό σύστημα ποινών για τους υπότροπους.
Η οδήγηση χωρίς κράνος, η χρήση τηλεφώνου την ώρα του τιμονιού και η υπερβολική ταχύτητα δεν είναι απλώς παραβάσεις. Είναι συνήθειες που στοιχίζουν ζωές. Ο νέος ΚΟΚ τις αντιμετωπίζει ως τέτοιες, εισάγοντας ποινές που αυστηροποιούνται με κάθε υποτροπή.
Παραδείγματος χάριν, η χρήση κινητού ενώ οδηγούμε μπορεί να οδηγήσει – από την πρώτη κιόλας φορά – σε αφαίρεση της άδειας για έναν μήνα. Στη δεύτερη παράβαση, η ποινή εκτινάσσεται στους έξι μήνες και τα 1.000 ευρώ, ενώ αν υπάρξει και τρίτη φορά, η απώλεια άδειας αγγίζει το έτος. Σε περίπτωση δε πρόκλησης ατυχήματος, οι ποινές γίνονται πολυετείς, τόσο οικονομικά όσο και ποινικά.
Ο νέος Κώδικας διαφοροποιείται και σε ένα ακόμη κρίσιμο σημείο: την αναλογικότητα. Δεν είναι το ίδιο να περάσεις ένα STOP και να μη συμβεί τίποτα, με το να προκαλέσεις σύγκρουση. Γι’ αυτό και το νέο πλαίσιο διακρίνει σαφώς αν υπήρξε ατύχημα ή όχι, δίνοντας τις ανάλογες ποινές, ενώ καθιερώνει και ποινικό σκέλος με βάση το άρθρο 290Α του Ποινικού Κώδικα, σε περίπτωση σοβαρής βλάβης ή θανάτου.
Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αντιμετωπίζεται πλέον σε τρεις διαβαθμίσεις, ανάλογα με τα γραμμάρια ανά λίτρο αίματος. Όσο ανεβαίνει η ποσότητα, τόσο βαραίνει η ποινή – από 350 ευρώ και 30 ημέρες χωρίς δίπλωμα, έως και 1.200 ευρώ, 6μηνη αφαίρεση διπλώματος, δήμευση του οχήματος και – σε περίπτωση υποτροπής – πρόστιμα έως και 4.000 ευρώ με 10ετή στέρηση άδειας οδήγησης.
Ούτε η χρήση του κράνους μένει χωρίς συνέπειες. Από εδώ και στο εξής, η μη χρήση από οδηγό ή συνεπιβάτη τιμωρείται με 350 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες. Και πάλι, στην επανάληψη της παράβασης, τα ποσά πολλαπλασιάζονται, φτάνοντας ως και τα 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για έναν ολόκληρο χρόνο.
Ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ανακοίνωσε το βράδυ της Τρίτης σειρά νομοθετικών βελτιώσεων, ύστερα από διαβούλευση με φορείς και κόμματα. Μεταξύ άλλων, διευκρινίζεται ότι:
Τα ταξί μπορούν να κάνουν στάση χωρίς χρονικό περιορισμό στις εσοχές, καθώς και όταν μεταφέρουν άτομα με κινητικά προβλήματα ή για θεραπευτικούς σκοπούς.
Για τα τροχόσπιτα, η απαγόρευση στάθμευσης θα αφορά πλέον οχήματα μήκους άνω των 7,5 μέτρων.
Στις απαγορεύσεις περιλαμβάνονται και έξυπνες συσκευές όπως smartwatches και tablets, που συχνά αποσπούν την προσοχή των οδηγών.
Πηγή: Pagenews.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας