Αυτοκίνητο

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ (Mέρος 2ο): Ελαστικά για τετρακίνητα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ (Mέρος 2ο): Ελαστικά για τετρακίνητα
Ουσιαστικά υπάρχουν τέσσερις τύποι ελαστικών για τα τετρακίνητα αυτοκίνητα: ασφάλτινα, παντός εδάφους, λάσπης και χιονιού. Ένας ειδικός σε βουλκανιζατέρ θα σας προτείνει τη σωστή λύση, αρκεί να του αναφέρετε τις συνθήκες οδήγησης ( χώμα, άσφαλτος, πόλη κ.α.).

Τα ασφάλτινα ελαστικά, προορίζονται για χρήση στην άσφαλτο και ιδανικά μόνο για μαλακό χώμα και τίποτα παραπάνω. Έχουν μικρό θόρυβο κύλισης αλλά φθείρονται όμως δραματικά αν κάποιος οδηγήσει γρήγορα στο χώμα.

Τα ελαστικά παντός εδάφους προσφέρουν καλή πρόσφυση στην άσφαλτο και είναι μέτρια στο σκληρό χώμα. Διαθέτουν συνήθως ενισχυμένα πλαϊνά ενώ παράγουν ελάχιστα περισσότερο θόρυβο κύλισης από τα ασφάλτινα και φθείρονται με τον ίδιο ρυθμό στην καθημερινή χρήση.

Τα ελαστικά λάσπης είναι ουσιαστικά οι … «μετρ» για την εκτός δρόμου χρήση. Έχουν αραιό πέλμα για να απομακρύνεται εύκολα η λάσπη, ενισχυμένα πλαϊνά για να αντέχουν τις κακουχίες από τις πέτρες και σκελετό που μπορεί να αντέξει τη λειτουργία με χαμηλές πιέσεις, απαραίτητη για την εκτός δρόμου κίνηση. Είναι όμως θορυβώδη και έχουν κακή συμπεριφορά στην άσφαλτο.

Τα ελαστικά χιονιού είναι ειδικά σχεδιασμένα για να απομακρύνουν όπου και όταν χρειάζεται το χιόνι, να ζεσταίνονται σχετικά γρήγορα και να διατηρούν υψηλές θερμοκρασίες λειτουργίας, ακόμη και όταν η θερμοκρασία περιβάλλοντος έχει πέσει κάτω από το μηδέν. Μειονέκτημά τους το γεγονός ότι φθείρονται υπερβολικά το καλοκαίρι.

Όπως σε όλα τα ελαστικά, έτσι και στα ελαστικά για τετρακίνητα και SUV, είναι δύσκολο, αν όχι αδύνατον, να πούμε εάν ένα πέλμα ελαστικού δουλεύει καλύτερα από ένα άλλο, απλώς κοιτάζοντάς τα. Για να το θέσουμε απλά, τα μόνα πράγματα που σας συνδέουν με το δρόμο είναι αυτά τα τέσσερα πέλματα από γόμα, σε μέγεθος παλάμης. 

Έτσι, όπως μπορείτε να το φανταστείτε, είναι άκρως σημαντικά ως προς την παροχή υψηλών επιπέδων πρόσφυσης, ικανότητας στο φρενάρισμα, επιδόσεων και ασφάλειας. Ειδικώς υπό αντίξοες συνθήκες στο έδαφος, όπως αυτά των τετρακίνητων οχημάτων, όπου οι διαφορές από ελαστικό σε ελαστικό είναι μεγάλες. Μια βιομηχανία ελαστικών, μπορεί να διαθέτει έως και 4,000 ανθρώπους αφιερωμένους στην έρευνα και στην ανάπτυξη, με τον μεγαλύτερο προϋπολογισμό της φίρμας ελαστικών να πηγαίνει στην ανάπτυξη του ελαστικού. Οπότε, και εδώ η επιλογή θα πρέπει να γίνεται κατόπιν γνώσης, την οποία μπορεί να σας παρέχει εύκολα ένας ειδικός.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments