Κορωνοϊός: «Γκρεμίζει» τα χρηματιστήρια της Ευρώπης αλλά και της Αθήνας
Κορωνοϊός: Προς τη χειρότερη ημέρα τους από το 2016 οδεύουν οι μετοχές στο Μιλάνο καθώς οι φόβοι για τη νόσο Covid-19 πλήττουν την Ευρώπη.
Η Aegean Airlines ιδρύθηκε το 1987 με την ονομασία Aegean Aviation. Αρχικά επρόκειτο για μια εταιρεία παροχής πτήσεων V.I.P. η οποία εξειδικευόταν στις εταιρικές πτήσεις, αλλά και στις πτήσεις αεροδιακομιδής. Στις 17 Φεβρουαρίου 1991, έγινε η πρώτη ιδιωτική αεροπορική εταιρεία στην Ελλάδα που έλαβε πιστοποιητικό αερομεταφορέα. Όταν αποκτήθηκε από τον όμιλο Βασιλάκη το 1994, η Aegean Aviation εκτελούσε πτήσεις V.I.P. από την Αθήνα προς όλο τον κόσμο με το ιδιόκτητο αεροσκάφος της, τύπου Learjet.
Η ονομασία Aegean Airlines ξεκίνησε να χρησιμοποιείται με την έναρξη των προγραμματισμένων επιβατικών πτήσεων στα τέλη Μαΐου 1999, από την Αθήνα στο Ηράκλειο και τη Θεσσαλονίκη με τα δύο ολοκαίνουρια αεροσκάφη τύπου British Aerospace Avro RJ100. Τον Δεκέμβριο 1999 η Aegean απέκτησε την Air Greece. Μετά από τη συμφωνία συγχώνευσης μεταξύ Aegean και Cronus Airlines τον Μάρτιο 2001, η εταιρεία λειτουργούσε με την ονομασία “Aegean Cronus Airlines” μέχρι τη πλήρη συγχώνευση. Από το 2005, η εταιρεία συνεργάζεται με τη Lufthansa, προσφέροντας συμμετοχή στο πρόγραμμα Miles & More, και τις πτήσεις της, καθώς σε προσθήκη με το Α3 των κωδικών της, υπάρχει ο κωδικός LH της Lufthansa.Το Μάρτιο 2006, η Aegean Airlines ξεκίνησε να συνεργάζεται με την TAP Portugal. Το Δεκέμβριο 2008 η Aegean Airlines ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την Brussels Airlines.
Το 2009, η Aegean Airlines ξεκίνησε τις πτήσεις κοινού κωδικού με τις BMI, Brussels Airlines, Lufthansa και TAP Portugal. Στις 26 Μαΐου 2009, η αίτηση μέλους της Aegean Airlines εγκρίθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Star Alliance. Η Aegean προσχώρησε επίσημα στη συμμαχία στις 30 Ιουνίου 2010. Το Φεβρουάριο 2010, ξεκίνησαν οι αρχικές συνομιλίες για τη συνεργασία μεταξύ Aegean Airlines και Olympic Air ενδυναμώνοντας τα ενδεχόμενα για μια πλήρη συγχώνευση. Στις 22 Φεβρουαρίου 2010, οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν τη συγχώνευση τους. Η νεοσυγχωνευθείσα εταιρία συμφωνήθηκε να διατηρήσει την ονομασία και το λογότυπο των Ολυμπιακών Αερογραμμών, μετά από ένα σύντομο διάστημα στο οποίο οι δύο εταιρείες θα λειτουργούν παράλληλα. Η ονομασία της Aegean θα αποσυρόταν μετά τη μεταβατική περίοδο. Αναμενόταν πως η συγχώνευση θα είχε ολοκληρωθεί και η νέα μικτή εταιρεία θα ξεκινούσε να λειτουργεί τον Οκτώβριο του 2010.
Η Aegean προσχώρησε στην συμμαχία Star Alliance στα τέλη Ιουνίου 2010. Η πρόθεση ήταν η συγχωνευθείσα εταιρεία να γίνει μέλος της Star Alliance, παρά το γεγονός πως η Olympic Air είχε ισχυρούς δεσμούς με την SkyTeam πριν τη συγχώνευση. Η Star Alliance καλωσόρισε την προτεινόμενη συγχώνευση, ανακοινώνοντας τα εξής: «Οι συμμαχίες και από τις δύο πλευρές, σύντομα θα πράξουν τα απαραίτητα βήματα έτσι ώστε να εξασφαλίσουν την ομαλή μετάβαση των συγχωνευμένων λειτουργιών της Aegean Airlines και της Olympic Air ως μέλος της Star Alliance».
Στις 26 Ιανουαρίου 2011, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μπλόκαρε οποιαδήποτε συγχώνευση των δύο εταιρειών, επικαλούμενη τον κίνδυνο δημιουργίας μονοπωλίου. Η επιτροπή ανέφερε πως η συγχώνευση θα μετατρέψει την ελληνική αεροπορική κίνηση σε μονοπωλιακή, με τη μικτή αεροπορική εταιρεία να ελέγχει πάνω από 90% των εγχώριων και διεθνών πτήσεων. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε τη πεποίθηση της πως η συγκεκριμένη συγχώνευση θα επέφερε υψηλότερες τιμές στους 6 εκατομμύρια Έλληνες και Ευρωπαίους επιβάτες που πετούν από Αθήνα κάθε χρόνο, από τη στιγμή που δεν υπήρχε άλλη μεγάλη εταιρεία, η οποία θα ανταγωνιζόταν στην αγορά. Επιπροσθέτως, ο επίτροπος Χοακίν Αλμούνια δήλωσε πως η συγχώνευση θα οδηγούσε σε υψηλότερες τιμές και χαμηλότερη ποιότητα για τους Έλληνες και τους τουρίστες που ταξιδεύουν από την Αθήνα στα νησιά.
Στις 21 Οκτωβρίου 2012 η Aegean Airlines ανακοίνωσε την υποβολή πρότασης εξαγοράς της Olympic Air, η οποία ανέμενε την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Στις 23 Απριλίου 2013, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε πως ξεκινούσε μια εις βάθος έρευνα για τη προτεινόμενη απόκτηση της Olympic Air από την Aegean Airlines[10] και ανακοίνωσε επίσης πως η Επιτροπή θα έχει καταλήξει έως τις 3 Σεπτεμβρίου 2013. Στις 13 Αυγούστου 2013 ανακοινώθηκε στα ελληνικά μέσα ενημέρωσης πως η λήψη τελικής απόφασης παρατείνεται για τις 16 Οκτωβρίου 2013. Η συγχώνευση εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 9 Οκτωβρίου 2013.
Τη 1η Φεβρουαρίου 2014 η Aegean Airlines ανέλαβε όλες τις άγονες γραμμές που χειριζόταν η Olympic Air. Από τις 3 Ιουλίου 2014 η εταιρεία ανήκει στον Θεόδωρο Βασιλάκη (34,17% – 23,6% μέσω της Evertrans Α.Ε. και 9,46% μέσω της Autohellas Α.Ε.), την Alnesco Enterprises Company Limited (9.48%), τη Siana Enterprises Company Limited (9.48%) και τον Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλο (6.39%).
Το 2009, η Aegean Airlines μετέφερε 6,6 εκατομμύρια επιβάτες προσπερνώντας για πρώτη φορά την αντίπαλη εταιρεία, τις Ολυμπιακές Αερογραμμές, η οποία μετέφερε 5,2 εκατομμύρια επιβάτες. Το 2010 η Aegean Airlines μετέφερε 6,1 εκατομμύρια επιβάτες, από τους οποίους το 50% ήταν από το εξωτερικό. Το 2011 η Aegean Airlines μετέφερε 6,5 εκατομμύρια επιβάτες, από τις οποίες το 54% προέρχονταν από διεθνείς προορισμούς.
To 2012, εν μέσω οικονομικής κρίσης στον Ελληνικό τουρισμό και οικονομία γενικότερα, η Aegean Airlines συγκέντρωσε ένα σύνολο 6,1 εκατομμυρίων επιβατών, παρουσιάζοντας μια ελαφριά αύξηση στους επιβάτες των διεθνών προορισμών προς τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας (Ηράκλειο, Ρόδος, Κέρκυρα, Χανιά) αλλά και τη Θεσσαλονίκη. Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών παρουσίασε μείωση της τάξης του 6% από το 2011, αλλά η εταιρεία κατάφερε να αυξήσει τον αριθμό επιβατών της στις προγραμματισμένες πτήσεις από 68,9% στο 74,3%. Το 2013, η εταιρεία ανακοίνωσε πως μετέφερε 6,9 εκατομμύρια επιβάτες, μια αύξηση 12% συγκριτικά με το 2012.
Το 2013 αποτέλεσε μια ζωτικής σημασίας χρονιά για την εταιρεία, μιας και επέστρεψε στα κέρδη, έχοντας κέρδος της τάξης των 66,3 εκατομμυρίων € με φόρους, και ανακοίνωσε έσοδα της τάξης των 682,7 εκατομμυρίων €. Η εταιρεία συνέχισε να αναπτύσσεται κατά το 2014, με τα έσοδα να αυξάνονται στα 911,8 εκατομμύρια €, το υψηλότερο στην ιστορία της, με καθαρά κέρδη 80,2 εκατομμυρίων €.
Το 2014 ήταν το πρώτο ολοκληρωμένο οικονομικό έτος από την απόκτηση της Olympic Air. Ο όμιλος της Aegean Airlines ανακοίνωσε για το 2014 συνολικά έσοδα 911,8 εκατομμυρίων €, αυξημένα κατά 7%, αλλά επίσης και καθαρά έσοδα 80,2 εκατομμυρίων €, αυξημένα κατά 53%. Κατά το 2014, ο όμιλος μετέφερε συνολικά 10,1 εκατομμύρια επιβάτες, πετώντας με 50 αεροσκάφη, έχοντας μια αύξηση της τάξης του 14%, εν συγκρίσει με τη δομή πριν τη συγχώνευση το 2013.
Κορωνοϊός: Προς τη χειρότερη ημέρα τους από το 2016 οδεύουν οι μετοχές στο Μιλάνο καθώς οι φόβοι για τη νόσο Covid-19 πλήττουν την Ευρώπη.
Ελληνικό: Η AEGEAN έφτασε σε συμφωνία με τη Lamda Development για την προώθηση της επένδυσης στο Ελληνικό, με την αεροπορική εταιρεία να ανακηρύσσεται ως ο «επίσημος αερομεταφορέας του Ελληνικού».