Forum2020: Από τον μεγάλο περίπατο της Αθήνας στα μονοπάτια της Δημοκρατίας
Forum2020: Ένα ξεχωριστό debate μεταξύ του Κώστα Μπακογιάννη και του Νίκου Καραχάλιου στο άλλοτε σπίτι του αρχαίου φιλόσοφου Διογένη.
Ξεκίνησε τη λειτουργία του στις 28 Μαρτίου 2001 και αντικατέστησε το Διεθνές Αεροδρόμιο του Ελληνικού, που εξυπηρετούσε την Αθήνα για 60 χρόνια. Ονομάστηκε προς τιμήν του Έλληνα πολιτικού Ελευθέριου Βενιζέλου, ο οποίος ως Πρωθυπουργός της Ελλάδος ίδρυσε Υπουργείο Αεροπορίας και κατέβαλε συστηματικές προσπάθειες για να οργανώσει την Πολιτική Αεροπορία. Στο αεροδρόμιο, έχουν τη βάση τους: η Aegean Airlines, η θυγατρική της Olympic Air, όπως επίσης και η Ryanair που το χρησιμοποιεί ως τοπική βάση (από τις 1 Απριλίου 2014), επίσης, η Ellinair και η Ισπανική αερομεταφορέας Volotea.
Τα πρώτα σχέδια μεταφοράς του αεροδρομίου από το Ελληνικό σε κάποια άλλη τοποθεσία, άρχισαν ήδη το 1968 επί Δικτατορίας, όταν η Αθήνα άρχισε να επεκτείνεται, με αποτέλεσμα το παλιό αεροδρόμιο να περικυκλωθεί εντελώς. Η ιδέα διατηρήθηκε και μετά τη Μεταπολίτευση και το 1976 παρουσιάσθηκε μελέτη στην Ελληνική Κυβέρνηση που υποδείκνυε ως ιδανική θέση για ένα νέο αεροδρόμιο τα Σπάτα. Στα τέλη της δεκαετίας του 1970 οι μελέτες ολοκληρώθηκαν και άρχισαν οι πρώτες προκαταρκτικές εργασίες, αλλά το 1979, λόγω της τότε παγκόσμιας πετρελαϊκής κρίσης αναβλήθηκε προσωρινά και το Δεκέμβριο του 1981 ακυρώθηκε.
Αυτό συνέβη διότι η νέα τότε κυβέρνηση του 1981 επιχείρησε να εφαρμόσει αποκεντρωτικές λύσεις, ακυρώνοντας προγενέστερους προγραμματισμούς μεγάλων έργων, στα οποία συγκαταλεγόταν το νέο Αεροδρόμιο, το Μετρό της Αθήνας κ.ά., ελπίζοντας στην αναστροφή της αστυφιλίας, κάτι όμως που δεν επετεύχθη. Το 1986 και ξανά το 1987, το νέο αεροδρόμιο των Σπάτων συμπεριλήφθηκε στα έξι μεγάλα έργα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση. Όμως η εκκίνηση των έργων δεν ήρθε τότε, λόγω έλλειψης κονδυλίων.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, ήταν πλέον προφανές ότι το Ελληνικό δεν θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τις αυξημένες επιβατικές ανάγκες του μέλλοντος – εκτός αν επεκτεινόταν, αλλά δεν υπήρχε χώρος για επέκταση. Την περίοδο εκείνη βρέθηκε και μέρος των απαιτούμενων πόρων για την κατασκευή από το Β’ και το Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, ενώ αποφασίστηκε η κατασκευή του μέσα από κοινοπραξία του δημοσίου, με ιδιωτικές εταιρείες που θα συνεισέφεραν στη χρηματοδότηση του. Στις 31 Ιουλίου 1995, μετά από διεθνή διαγωνισμό, επελέγη η γερμανική εταιρία Hochtief (Χόχτιφ) (39,97%) για την κατασκευή του και την μετέπειτα συνιδιοκτησία του με το ελληνικό Δημόσιο (55%). Στις 5 Σεπτεμβρίου 1996, έγινε η τελετή θεμελίωσης από τον πρωθυπουργό Κωνσταντίνο Σημίτη.
Οι εργασίες κατασκευής του αεροδρομίου ολοκληρώθηκαν 51 μήνες αργότερα, τον Σεπτέμβριο του 2000, πέντε μήνες νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα. Ύστερα από ένα πεντάμηνο δοκιμών, το αεροδρόμιο εγκαινιάστηκε στις 27 Μαρτίου 2001 και πάλι από τον κ. Κων. Σημίτη. Η πρώτη πτήση άφιξη ήταν η πτήση 424 της Ολυμπιακής Αεροπορίας από το Μοντρεάλ στις 14:59 της 28ης. Μαρτίου και η πρώτη αναχώρηση η πτήση 1572 της KLM στις 06:00 της 29ης. Μαρτίου προς Άμστερνταμ.
Στις 18 Μαρτίου 2017 υπεγράφη η παράταση σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ για 20 χρόνια. Τα έσοδα για το ελληνικό δημόσιο σε βάθος εικοσαετίας αναμένεται να φτάσουν το 1,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 400 εκατομμύρια το 2017. Η σύμβαση προβλέπει επίσης τη μείωση των τελών προσγείωσης και την κατάργηση του δικαιώματος πρώτης άρνησης που διατηρούσε έως τώρα η PSP για το 30% του μετοχικού κεφαλαίου που κατέχει σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ.
Τον Ιούνιο του 2019 το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε πρόσκληση για υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την απόκτηση ποσοστού συμμετοχής 30% στο μετοχικό κεφάλαιο της διαχειρίστριας εταιρείας του αεροδρομίου. Η προθεσμία έληξε τον Οκτώβριο του 2019 και συνολικά δέκα επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον.
Forum2020: Ένα ξεχωριστό debate μεταξύ του Κώστα Μπακογιάννη και του Νίκου Καραχάλιου στο άλλοτε σπίτι του αρχαίου φιλόσοφου Διογένη.
Forum2020: Ένα ξεχωριστό debate μεταξύ του Κώστα Μπακογιάννη και του Νίκου Καραχάλιου στο άλλοτε σπίτι του αρχαίου φιλόσοφου Διογένη.
Κλείσιμο συνόρων: Στη δημοσιότητα έδωσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας τη νέα αεροπορική οδηγία (NOTAM) για την απαγόρευση εισόδου στην Ελλάδα πολιτών από συγκεκριμένες χώρες.
Όπως είχαν πει κατά τη διάρκεια των τελευταίων ενημερώσεών τους ο Νίκος Χαρδαλιάς και ο Σωτήρης Τσιόδρας, «αν μας ξαναδείτε στην ενημέρωση, δεν θα είναι για καλό».
Σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο - Αίγιο: Πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής. Για «έργο - σταθμό» μίλησε ο Κώστας Αχ. Καραμανλής.
ΕΣΥ ιδιώτες γιατροί: Τη δυνατότητα να απασχοληθούν ιδιώτες γιατροί στο ΕΣΥ λόγω έκτακτων αναγκών παρέχει το υπουργείο Υγείας.
Ανακοίνωση για τα νέα κρούσματα σήμερα 13 Ιουλίου: Σύμφωνα με την ενημέρωση του ΕΟΔΥ τα νέα κρούσματα κορωνοϊού στη χώρα μας είναι 24 , ενώ δεν υπάρχει κανένας νέος θάνατος της τελευταίες ώρες.
Πανηγύρια κορωνοϊός: Τρία μέτρα εισηγείται η επιτροπή των Λοιμωξιολόγων που συνεδρίασε σήμερα υπό τον υπουργό Υγείας. Ανάμεσα σε αυτά είναι και η ματαίωση όλων των πανηγυριών έως το τέλος Ιουλίου.
Κυριάκος Μητσοτάκης: Σε χαιρετισμό του κατά την τελετή παράδοσης ταχύπλοου σκάφους στο Λιμενικό Σώμα, ο πρωθυπουργός έστειλε μήνυμα στην Τουρκία για το προσφυγικό.