Κώστας Συλλιγάρδος: Έτσι σώζεται το Βιετνάμ από τον κορωνοϊό – Συνέντευξη στο pagenews
Ο Κώστας Συλλιγάρδος μιλά στο pagenews για τα μέτρα της κυβέρνησης του Βιετνάμ που μέχρι στιγμής έχουν σημαντικά αποτελέσματα στην εξάπλωση του κορωνοϊού.
Ξεκίνησε τη λειτουργία του στις 28 Μαρτίου 2001 και αντικατέστησε το Διεθνές Αεροδρόμιο του Ελληνικού, που εξυπηρετούσε την Αθήνα για 60 χρόνια. Ονομάστηκε προς τιμήν του Έλληνα πολιτικού Ελευθέριου Βενιζέλου, ο οποίος ως Πρωθυπουργός της Ελλάδος ίδρυσε Υπουργείο Αεροπορίας και κατέβαλε συστηματικές προσπάθειες για να οργανώσει την Πολιτική Αεροπορία. Στο αεροδρόμιο, έχουν τη βάση τους: η Aegean Airlines, η θυγατρική της Olympic Air, όπως επίσης και η Ryanair που το χρησιμοποιεί ως τοπική βάση (από τις 1 Απριλίου 2014), επίσης, η Ellinair και η Ισπανική αερομεταφορέας Volotea.
Τα πρώτα σχέδια μεταφοράς του αεροδρομίου από το Ελληνικό σε κάποια άλλη τοποθεσία, άρχισαν ήδη το 1968 επί Δικτατορίας, όταν η Αθήνα άρχισε να επεκτείνεται, με αποτέλεσμα το παλιό αεροδρόμιο να περικυκλωθεί εντελώς. Η ιδέα διατηρήθηκε και μετά τη Μεταπολίτευση και το 1976 παρουσιάσθηκε μελέτη στην Ελληνική Κυβέρνηση που υποδείκνυε ως ιδανική θέση για ένα νέο αεροδρόμιο τα Σπάτα. Στα τέλη της δεκαετίας του 1970 οι μελέτες ολοκληρώθηκαν και άρχισαν οι πρώτες προκαταρκτικές εργασίες, αλλά το 1979, λόγω της τότε παγκόσμιας πετρελαϊκής κρίσης αναβλήθηκε προσωρινά και το Δεκέμβριο του 1981 ακυρώθηκε.
Αυτό συνέβη διότι η νέα τότε κυβέρνηση του 1981 επιχείρησε να εφαρμόσει αποκεντρωτικές λύσεις, ακυρώνοντας προγενέστερους προγραμματισμούς μεγάλων έργων, στα οποία συγκαταλεγόταν το νέο Αεροδρόμιο, το Μετρό της Αθήνας κ.ά., ελπίζοντας στην αναστροφή της αστυφιλίας, κάτι όμως που δεν επετεύχθη. Το 1986 και ξανά το 1987, το νέο αεροδρόμιο των Σπάτων συμπεριλήφθηκε στα έξι μεγάλα έργα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση. Όμως η εκκίνηση των έργων δεν ήρθε τότε, λόγω έλλειψης κονδυλίων.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, ήταν πλέον προφανές ότι το Ελληνικό δεν θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τις αυξημένες επιβατικές ανάγκες του μέλλοντος – εκτός αν επεκτεινόταν, αλλά δεν υπήρχε χώρος για επέκταση. Την περίοδο εκείνη βρέθηκε και μέρος των απαιτούμενων πόρων για την κατασκευή από το Β’ και το Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, ενώ αποφασίστηκε η κατασκευή του μέσα από κοινοπραξία του δημοσίου, με ιδιωτικές εταιρείες που θα συνεισέφεραν στη χρηματοδότηση του. Στις 31 Ιουλίου 1995, μετά από διεθνή διαγωνισμό, επελέγη η γερμανική εταιρία Hochtief (Χόχτιφ) (39,97%) για την κατασκευή του και την μετέπειτα συνιδιοκτησία του με το ελληνικό Δημόσιο (55%). Στις 5 Σεπτεμβρίου 1996, έγινε η τελετή θεμελίωσης από τον πρωθυπουργό Κωνσταντίνο Σημίτη.
Οι εργασίες κατασκευής του αεροδρομίου ολοκληρώθηκαν 51 μήνες αργότερα, τον Σεπτέμβριο του 2000, πέντε μήνες νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα. Ύστερα από ένα πεντάμηνο δοκιμών, το αεροδρόμιο εγκαινιάστηκε στις 27 Μαρτίου 2001 και πάλι από τον κ. Κων. Σημίτη. Η πρώτη πτήση άφιξη ήταν η πτήση 424 της Ολυμπιακής Αεροπορίας από το Μοντρεάλ στις 14:59 της 28ης. Μαρτίου και η πρώτη αναχώρηση η πτήση 1572 της KLM στις 06:00 της 29ης. Μαρτίου προς Άμστερνταμ.
Στις 18 Μαρτίου 2017 υπεγράφη η παράταση σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ για 20 χρόνια. Τα έσοδα για το ελληνικό δημόσιο σε βάθος εικοσαετίας αναμένεται να φτάσουν το 1,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 400 εκατομμύρια το 2017. Η σύμβαση προβλέπει επίσης τη μείωση των τελών προσγείωσης και την κατάργηση του δικαιώματος πρώτης άρνησης που διατηρούσε έως τώρα η PSP για το 30% του μετοχικού κεφαλαίου που κατέχει σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ.
Τον Ιούνιο του 2019 το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε πρόσκληση για υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την απόκτηση ποσοστού συμμετοχής 30% στο μετοχικό κεφάλαιο της διαχειρίστριας εταιρείας του αεροδρομίου. Η προθεσμία έληξε τον Οκτώβριο του 2019 και συνολικά δέκα επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον.
Ο Κώστας Συλλιγάρδος μιλά στο pagenews για τα μέτρα της κυβέρνησης του Βιετνάμ που μέχρι στιγμής έχουν σημαντικά αποτελέσματα στην εξάπλωση του κορωνοϊού.
Κορονοϊός Ελευθέριος Βενιζέλος: Για προληπτικούς λόγους προστασίας από σήμερα το πρωί και έως τις 15 Απριλίου εφαρμόζεται ο «προσωρινός περιορισμός εν όλω της προσγείωσης αεροσκαφών προερχόμενων από το Ηνωμένο Βασίλειο».
Κορονοϊός Ελευθέριος Βενιζέλος: Βαρύτατα πρόστιμα σε όσους δεν τηρούν την καραντίνα.
Κορονοϊός νοσοκομεία: . Η βοήθεια, βάρους περίπου 8 τόνων, περιλαμβάνει 1.000.000 προστατευτικές και χειρουργικές μάσκες, προστατευτικό εξοπλισμό, γυαλιά, γάντια και καλύμματα παπουτσιών.
Κορωνοϊός Αεροδρόμιο: Μαζική επιστροφή Ελλήνων που έμεναν στο Λονδίνο.
Οδυσσέας Ελύτης: Σαν σήμερα το 1996 έφυγε από τη ζωή ο σπουδαίος ποιητής.
Κώστας Καραμανλής κορωνοϊός: Η νέα δέσμη μέτρων της κυβέρνησης περιλαμβάνει πλάνο έκτακτης ανάγκης για τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Σχέδιο και για τα αεροδρόμια της χώρας.
Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος: Οι διεθνείς επιβάτες σημείωσαν άνοδο κατά 6,4%, ενώ οι επιβάτες εσωτερικού παρουσίασαν πτώση (-4,5%).
Ο Γρηγόρης αναπτύσσεται συνεχώς και σήμερα διαθέτει περισσότερα από 330 καταστήματα σε Ελλάδα, Κύπρο, Γερμανία και Ρουμανία, καταλαμβάνοντας την 9η θέση στην Ευρωπαϊκή κατάταξη με τις μεγαλύτερες αλυσίδες καφέ.