Το Ελληνικό είναι δημοτική ενότητα του Δήμου Αργυρούπολης-Ελληνικού του Νοτίου Τομέα Αθηνών της Περιφέρειας Αττικής
Η συνολική έκταση του Ελληνικού, ανέρχεται σε 7,5 τετ. χλμ. εκ των οποίων τα 5,5 ανήκαν στο παλαιό Διεθνές Αεροδρόμιο Ελληνικού.Αποτελείται από την περιοχή των Σουρμένων, του Άνω Ελληνικού, του Κάτω Ελληνικού (Άγιος Κοσμάς) και την συνοικία της Αγίας Παρασκευής. Η Λεωφόρος Βουλιαγμένης και οι εγκαταστάσεις των δύο (2) αεροδρομίων καθώς και ο χώρος των βάσεων χωρίζουν τον πρώην Δήμο Ελληνικού στις τέσσερις συνοικίες.
Το Ελληνικό συνορεύει με τον Άλιμο, την Αργυρούπολη και την Γλυφάδα. Διαθέτει 14 πλατείες και 15 παιδικές χαρές. Η κυκλοφοριακή σύνδεση της περιοχής με το κέντρο της Αθήνας πραγματοποιείται σήμερα με οδικούς άξονες ταχείας κυκλοφορίας: τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης και την παραλιακή Λεωφόρο.
Η παλιά ονομασία της περιοχής ήταν Λοιμικό, λόγω του λοιμοκαθαρτηρίου που υπήρχε εκεί. Στις αρχές του 20ου αιώνα καθιερώθηκε η ονομασία Ελληνικό, ως πιο εύηχη παραλλαγή της προηγούμενης ονομασίας. Δεν επεκράτησε όμως, παρά μόνο σταδιακά μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, καθώς ως τότε χρησιμοποιούνταν παράλληλα με την ονομασία Χασάνι, λόγω ενός πύργου κάποιου Τουρκαλβανού με το όνομα Χασάν.
Το 1922 μετά τη Μικρασιατική εκστρατεία εγκαταστάθηκαν στην βόρεια περιοχή του δήμου πρόσφυγες από την Σούρμενα του Πόντου και η περιοχή πάνω από τη λεωφόρο Βουλιαγμένης που χωρίζει τον δήμο ονομάσθηκε Σούρμενα.
Το 1925 το υπουργείο Γεωργίας έδωσε κλήρους ανταλλάξιμης γης 5 στρεμμάτων. Η παροχή αυτή έχει συγκεκριμένους όρους. Για τα Σούρμενα τα στρέμματα δεν είναι ενιαία και αφαιρώντας την εισφορά για δρόμους και κοινόχρηστους χώρους είναι 4 στρέμματα. Στο Κάτω Ελληνικό προϋπόθεση για την εγκατάσταση ήταν η δήλωση ότι αναλάμβανε ο κάτοικος να κάνει εκβραχισμούς του οικοπέδου του, περιμάνδρωση και κήπο. Τις εν λόγω προϋποθέσεις μπορούσαν να εκπληρώσουν μόνο οι πιο εύποροι της εποχής, με αποτέλεσμα η περιοχή να κατοικηθεί από εμπόρους, εφοπλιστές, εύπορους και εγγράμματους που κατάγονταν από τη Σμύρνη, τον Πόντο, την Πόλη. Την ονόμασαν Κηπούπολη κι ήταν «όνομα και πράμα».
Το 1928 δίνονται οι αποζημιώσεις των ανταλλάξιμων περιουσιών και κτίζονται αρκετά πέτρινα σπίτια. Την ίδια χρονιά ανοίγουν δημόσιο πηγάδι στην οδό Ιασωνίδου και η ζωή παίρνει το δρόμο προς το καλύτερο. Ειδικά για το νερό μέχρι το 1956 που μπαίνει το δίκτυο της ύδρευσης, οι κάτοικοι ή άνοιγαν πηγάδια βάθους 22 – 30 μέτρων ή το αγόραζαν από τον νερουλά με το δίκυκλο.
Έως το 1929, τα Σούρμενα ανήκαν στην Κοινότητα Καλαμακίου, οπότε αποσπώνται και γίνονται δύο κοινότητες:
Κοινότητα Ελληνικού με το Διάταγμα 8-3-1930 ΦΕΚ Α΄ 80/1930.
Κοινότητα Κομνηνών (Χασάνι) με το Βασιλικό Διάταγμα 4-7-1929 ΦΕΚ Α΄ 221/1929.
Η Λεωφόρος Βουλαγμένης και η Ναζιστική περίοδος
Η κατασκευή της Λεωφόρου Βουλιαγμένης ξεκίνησε το 1937 και ολοκληρώθηκε ένα χρόνο αργότερα. Πρόκειται για τη πρώτη λεωφορειακή γραμμή για το Κέντρο, που είχε αφετηρία στην οδό Ακαδημίας. Ως τότε το μόνο συγκοινωνιακό μέσο που εξυπηρετούσε την περιοχή ήταν ένα ταξί – λεωφορείο, που το ναύλωναν οι κάτοικοι για να ανεβοκατεβαίνουν στην Αθήνα. Το 1925 οι κάτοικοι ξεκινούν όλοι μαζί το κτίσιμο του πρώτου δημοτικού σχολείου της περιοχής, μια παράγκα σκεπασμένη με φύλλα αμίαντου στην πλατεία Σουρμένων (το κτίριο σώζεται ακόμα και στεγάζει το Ποντιακό Μουσείο).
Το 1943 με τη Γερμανική Κατοχή δίνεται η εντολή εκκένωσης της περιοχής και οι κάτοικοι βρίσκουν καταφύγιο σε σπίτια στην Καλλιθέα, την Κοκκινιά και τη Νέα Σμύρνη. Η περιοχή διαμορφώνεται σε εικονικό αεροδρόμιο για να μη βομβαρδιστούν οι πραγματικές εγκαταστάσεις. Οι βομβαρδισμοί επέτειναν την καταστροφή και την ερήμωση. Στην Κατοχή οι κοινότητες Γλυφάδας και Ελληνικού καταργούνται και στη θέση τους δημιουργείται ο Δήμος Ευρυάλης με το Νόμο 239/1943 ΦΕΚ Α΄ 174/1943. Το 1945 αποσπάστηκε από το Δήμο Ευρυάλης και ανασυστάθηκε ως Κοινότητα Ελληνικού. Το 1968 καταργήθηκε εκ νέου ως κοινότητα και αποτέλεσε με την Κοινότητα Καλαμακίου το Δήμο Αλίμου. Επανασυστάθηκε όμως το 1975 με το Νόμο 185/1975.
Το αεροδρόμιο και το σχέδιο ανάπλασης
Η κυβέρνηση Μεταξά αποφασίζει στην περιοχή να δημιουργηθεί αεροδρόμιο. Η λειτουργία του ξεκίνησε το 1938 με διάδρομο προσγειώσεως 1.800 μέτρων. Από το 1938 ως το 2001 στο Ελληνικό λειτουργούσαν στην αρχή ένα στη συνέχεια δύο και από το 1970 τρία αεροδρόμια, το ομώνυμο Αεροδρόμιο Αθηνών ή Ανατολικό, το Αεροδρόμιο Εσωτερικού, ή Δυτικό και το πολεμικό αεροδρόμιο της αμερικανικής βάσης που εξυπηρετούσε και την ελληνική αεροπορική βάση Ελληνικού. Σήμερα τμήμα του Δημαρχείου στεγάζεται σε πρώην εγκαταστάσεις του άλλοτε Ανατολικού αερολιμένα.
Έπειτα από τον τερματισμό λειτουργίας του το 2001 το Αεροδρόμιο του Ελληνικού παραμένει κλειστό καθώς ο Νέος Διεθνής Αερολιμένας “Ελευθέριος Βενιζέλος” αποτελεί πλέον το κεντρικό αεροδρόμιο των Αθηνών. Το 2014 υπογράφηκε σύμβαση αγοραπωλησίας μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ, της «Hellinikon Global I S.A. και της Lamda Development η οποία αναδείχθηκε προτιμητέος επενδυτής για την απόκτηση του 100% των μετοχών της ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε.
Τον Μάρτιο του 2018, με Προεδρικό Διάταγμα το οποίο είχε νωρίτερα κριθεί με απόφαση του ΣτΕ, εγκρίθηκε το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης του Ελληνικού. Τον Σεπτέμβριο του 2019 εκδόθηκε από το Κεντρικό Συμβούλιο Διοίκησης η τελευταία από τις τέσσερις Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΑ) που απαιτούνται για την έγκριση των πολεοδομικών μελετών για την έναρξη της υλοποίησης του έργου.
Ελληνικό με μια ματιά
Είναι δημοτική ενότητα του Δήμου Αργυρούπολης.
Στην περιοχή υπήρχε το παλιό αεροδρόμιο της χώρας.
Υπάρχει σχέδιο ανάπλασης στον χώρο του παλιού αεροδρομίου που θα αλλάξει την περιοχή.
Ελληνικό σχετικές ειδήσεις:
Στέλιος Πέτσας: "Η Ελλάδα ανοίγει τις πύλες της στον τουρισμό, θέλουμε να είναι ο ασφαλέστερος προορισμός"
Στέλιος Πέτσας ενημέρωση: Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος στη σημερινή ενημέρωση των πολιτικών συντακτών τόνισε ότι σκοπός είναι η ασφάλεια τόσο των κατοίκων, όσο
και των επισκεπτών, ενώ ανέφερε ότι συνεχίζονται οι δράσεις για τη στήριξη απασχόλησης και επιχειρηματικότητας.
Πρεμιέρα για τις Πανελλήνιες με Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία - Αναλυτικά το πρόγραμμα και οι νέοι κανόνες
Πανελλήνιες 2020: 100.000 υποψήφιοι των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ, θα ξεκινήσουν από σήμερα τον "αγώνα" διεκδίκησης μιας θέσης σε όλα τα πανεπιστήμια της χώρας. Με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας και με αυξημένα τα μέτρα προστασίας η έναρξη των Πανελληνίων Εξετάσεων.
Βασίλης Κικίλιας: Σε θέματα δημόσιας Υγείας δεν λειτουργούμε με πρόβλεψη, αλλά με πρόληψη
Βασίλης Κικίλιας: «Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης πήρε δύσκολες αλλά έγκαιρες αποφάσεις, όταν άλλοι ηγέτες δίσταζαν ή εθελοτυφλούσαν, κάτι που αναγνωρίστηκε παγκοσμίως», γράφει στο άρθρο του ο υπουργός Υγείας.
Γεωργιάδης για καζίνο: Πότε θα ανοίξουν - Τι είπε για το Ελληνικό και τις ανατιμήσεις λόγω κορωνοϊού
Γεωργιάδης καζίνο: Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων ανέφερε την εκτίμησή του για επαναλειτουργία των καζίνο αλλά αναφέρθηκε και στο Ελληνικό και στις ανατιμήσεις προϊόντων λόγω του κορωνοϊού.
Χάρης Θεοχάρης: «Αυτό το Σαββατοκύριακο επανεκκινούμε το ελληνικό καλοκαίρι»
Χάρης Θεοχάρης: Ο υπουργός Τουρισμού έστειλε και αυτός, όπως και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, το μήνυμα για την επανεκκίνηση του τουρισμού από τη Σαντορίνη μετά την περιπέτεια του κορωνοϊού, που έχει υποχωρήσει.
Μήνυμα για την ασφαλή επανεκκίνηση της τουριστικής περιόδου στέλνει ο πρωθυπουργός
Σαντορίνη Μητσοτάκης: «Από 1/7 έχουμε αφίξεις σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας, ουσιαστικά εγκαινιάζοντας τον τουρισμό και στα νησιά» ενώ θα υπάρξει «συνδιαμόρφωση με την ΕΕ της λίστας τρίτων χωρών που θα εξακολουθήσουν να εξαιρούνται από τις πτήσεις».
Πρόεδρος του Eurogroup: "Βρισκόμαστε σε βαθιά ύφεση" - Πρόκειται για μια δύσκολη περίοδο και για την ελληνική οικονομία
Πρόεδρος Eurogroup: O Μάριο Σεντένο είπε ότι πρόκειται για δύσκολη περίοδο και για την ελληνική οικονομία, ενώ σημείωσε χαρακτηριστικά ότι «η Ελλάδα θα επωφεληθεί από την ίδια ευελιξία όπως και τα άλλα μέλη της Ευρωζώνης».
Με απόλυτη επιτυχία έγινε από την ΕΡΓΟΣΕ η άσκηση αντιμετώπισης συμβάντος στη σιδηροδρομική σήραγγα Μελισσίου
ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ: Στην τελική ευθεία οι προετοιμασίες για την παράδοση στην κυκλοφορία της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Κιάτο - Αίγιο - Ροδοδάφνη.