Εκατοντάδες υπερπτήσεις από τουρκικά μαχητικά
Τουρκικές υπερπτήσεις: Πάνω από 300 υπερπτήσεις τουρκικών μαχητικών έχουν καταγραφεί από τον Ιανουάριο στην Ελλάδα.
Σχεδιασμένο ως ένα ελαφρύ καταδιωκτικό και καταδιωκτικό-βομβαρδιστικό έχει μέχρι στιγμής επιτυχημένο ρόλο στον τομέα του. Οι μεγάλες του δυνατότητες σε ταχύτητα, ευελιξία, ικανότητα στροφής και περιστροφής το κάνουν έναν από τους πιο δύσκολους αντιπάλους στον αέρα. Το F-16 κατασκευάστηκε από την General Dynamics. Το 1993 η General Dynamics πωλήθηκε στην Lockheed Corporation, τώρα Lockheed Martin. Το καταδιωκτικό αυτό υπηρετεί σε 24 χώρες, περιλαμβανομένης και της Ελλάδας, όπου από το 1988 αποτελεί τον κύριο τύπο καταδιωκτικού αναχαίτισης. Πιθανόν να είναι το πιο διαδεδομένο Δυτικό καταδιωκτικό, αφού έχουν κατασκευαστεί πάνω από 4000 αεροσκάφη
Το F-4 Phantom II είχε μια αρκετά απογοητευτική απόδοση στον πόλεμο του Βιετνάμ, όντας ιδιαίτερα μεγάλο και δυσκίνητο, και αντιμετώπισε μεγάλες δυσκολίες με τα μικρά και ευέλικτα μαχητικά των Βορειοβιετναμέζων. Ο διάδοχος του, το F-15 Eagle, διαφαινόταν επίσης ένα μεγάλο (αλλά κατά πολύ πιο ευέλικτο), μαχητικό το οποίο όμως συνάντησε ιδιαίτερες αντιδράσεις λόγω των κακών εμπειριών με το F-4. Η πιο οργανωμένη από αυτές ήταν μια ομάδα από αξιωματικούς της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ που αυτοαποκαλείτο “Fighter mafia”.
Αποτελείτο από τους σμήναρχο Τζων Μπόιντ, σμήναρχο Έβερστ Ριτσιόνι, τους αναλυτές Τομ Κρίστι και Πιέρ Σπρέι. Αυτή η ομάδα πίεσε και πέτυχε την δημιουργία διαγωνισμού από το Πεντάγωνο των ΗΠΑ για ένα μικρό, ελαφρύ καταδιωκτικό ημέρας με πολύ βασικό εξοπλισμό και χωρίς ραντάρ. Το πρόγραμμα ονομάστηκε Light-Weight Fighter (LWF) program και στις 13 Απριλίου 1972 το μοντέλο 401-16B της General Dynamics επελέγη από τον ανταγωνισμό. Η πρώτη επίσημη πτήση του αεροσκάφους (με το νέο όνομα YF-16) έγινε στις 2 Φεβρουαρίου 1974 και το αεροσκάφος μπήκε σε ενεργό υπηρεσία στις 17 Οκτωβρίου 1978 με την USAF.
Αν και αρχικά το F-16 είχε ως αποκλειστικό σκοπό την υπεροχή σε κλειστές αερομαχίες και οπλισμό μόνο τους πυραύλους αέρος-αέρος AIM-9, κατά τη διάρκεια της θητείας του απέκτησε μια μεγάλη γκάμα αναβαθμίσεων που το κατέστησαν σχεδόν ισάξιο με τον ανταγωνιστή του – το F-15 Eagle. Οι σημερινές εκδόσεις (blocks) F-16 φέρουν μια αξιοθαύμαστη συμβατότητα με σχεδόν όλα τα οπλικά συστήματα του ΝΑΤΟ και ανεπτυγμένες δυνατότητες επιβίωσης σε εχθρικό περιβάλλον.
Η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει 155 F-16: 32 (από 40) F-16C/D Block 30, 37 (από 40, 1 F-16 Blk 50 εκσυγχρονίστηκε σε F-16 Block 50+ Adv.F-16C/D Block 50, 55 (από 60) F-16C/D Block 52+ και 30 F-16C/D Block 52+ Advanced -ή αλλιώς F-16 Block 52M. To Νοέμβριο του 1984, η ελληνική κυβέρνηση εκδήλωσε το ενδιαφέρον της για την απόκτηση 40 αεροσκαφών F-16 προς αντικατάσταση των F-5. Η επίσημη συμφωνία αγοράς των αεροσκαφών υπογράφηκε τον Ιανουάριο του 1987 και το πρόγραμμα ονομάστηκε Peace Xenia I. Η πρώτη ομάδα F-16C/D Block 30 παραδόθηκε μεταξύ Νοεμβρίου 1988 και Οκτωβρίου 1989 στην Ελλάδα. Το 1997 παρεδόθησαν και αεροσκάφη τύπου Βlock 50 με το πρόγραμμα Peace Xenia II. 40 αεροσκάφη παρεδόθησαν, πολλά από τα οποία ήταν ειδικά τροποποιημένα για τις ανάγκες της ΠΑ.
Το 2000, παραγγέλθηκαν με το πρόγραμμα Peace Xenia III άλλα 50 (+10) Block 52+, η παράδοση των οποίων τελείωσε το 2004. Τέλος, με μια απόφαση που προκάλεσε πολλές διαμαρτυρίες, το 2005 η Ελληνική Κυβέρνηση αποφάσισε την αγορά άλλων 30 F-16 Βlock52+ Adv. διατηρώντας την επιλογή για άλλα 10 η οποια δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ.[2] Οι παραδώσεις ξεκίνησαν στα μέσα 2009 και τελειωσαν στις αρχές του 2010. Τα Block 52+ Adv ανήκουν στη 335 Μοίρα και 336 Μοίρα (στον Άραξο). Σε αυτήν την 20ετία, τα ελληνικά F-16 έχουν περάσει από διάφορες αναβαθμίσεις, όπως το Falcon Up, στην ΕΑΒ.
Τα ελληνικά F-16 θεωρούνται από τα πιο προηγμένα στον τομέα τους. Χαρακτηριστικό είναι ότι η Πολεμική Αεροπορία αρνήθηκε την αγορά μεταχειρισμένων αεροσκαφών από τις ΗΠΑ για την αναβάθμιση της στο ρόλο του πυρηνικού πολέμου στο ΝΑΤΟ. Η αιτιολογία ήταν ότι τα προσφερόμενα αεροσκάφη δεν συμβάδιζαν με τις τεχνολογικές και υπηρεσιακές δυνατότητες των ήδη υπάρχοντων.
Τουρκικές υπερπτήσεις: Πάνω από 300 υπερπτήσεις τουρκικών μαχητικών έχουν καταγραφεί από τον Ιανουάριο στην Ελλάδα.
Τουρκικές υπερπτήσεις: Η προκλητικότητα εκ μέρους της τουρκικής πλευράς με υπερπτήσεις συνεχίστηκε και σήμερα.
Τροχαίο Χανιά: Σήμερα το απόγευμα γράφτηκε η τελευταία πράξη του δράματος για τον 33χρονο Υποσμηναγό (Ι), Μανώλη Γαρεφαλάκη, που σκοτώθηκε σε τροχαίο στη λεωφόρο Σούδας.
Τροχαίο Χανιά: Ως ύποπτος προσήχθη ένας άνδρας για το τροχαίο στη λεωφόρο Σούδας που στοίχισε τη ζωή στον 33χρονο Υποσμηναγό (Ι), Μανώλη Γαρεφαλάκη. Οι Αρχές εξετάζουν όλα τα ενδεχόμενα.
Μητσοτάκης - Σακελλαροπούλου σε Τουρκία: Αυστηρό μήνυμα προς τη γειτονική Τουρκία έστειλαν στη συνάντηση τους Πρωθυπουργός και Πρόεδρος τη Δημοκρατίας.
Νίκος Παναγιωτόπουλος: Οι Ένοπλες Δυνάμεις είναι πανταχού παρούσες, εξασφαλίζοντας τα σύνορα της χώρας διεμήνυσε ο υπουργός Άμυνα Παναγιωτόπουλος με αφορμή τις εκδηλώσεις μνήμης και τιμής στην Κάρπαθο για τον σμηναγό Κωνσταντίνο Ηλιάκη.
23 Μαΐου - Σαν σήμερα: Τα γεγονότα, οι γεννήσεις και οι θάνατοι που σημάδεψαν την ημέρα.
Για το τουρκο - λιβυκό Σύμφωνο με το οποίο γίνεται απόπειρα αρπαγής της ΑΟΖ Ελλάδας και Κύπρου γράφει στο blog του στο pagenews.gr ο Λάμπρος Καλαρρύτης. Τι τονίζει για μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η χώρα;
Με τρεις "μικρές" σημερινές ιστορίες ο Λάμπρος Καλαρρύτης αναφέρεται στο blog του στο pagenews.gr στην τουρκική προκλητικότητα που έχει περάσει πλέον σε άλλο επίπεδο.