Ο Σαρλ Λεκλέρκ οδήγησε στο Μαρανέλο
Σαρλ Λεκλέρκ Ferarri: Ο νεαρός πιλότος της Ιταλικής ομάδας ξεκίνησε τις ιδιωτικές δοκιμές στο θρυλικό Μαρανέλο.
To Formula αναφέρεται σε ένα σύνολο κανονισμών που πρέπει απαρεγκλίτως να τηρούνται από τις ομάδες και τα αυτοκίνητα που λαμβάνουν μέρος σε κάθε αγώνα. Για αυτοκίνητα μικρoτερων δυνατοτήτων υπάρχουν τα πρωταθλήματα F2 (αντικατέστησε τη Φόρμουλα 3000 το 2005, Formula GP2 το 2017) και F3, τα οποία θεωρούνται “προθάλαμοι” στην πορεία των νέων οδηγών προς τη Φόρμουλα 1. Την ευθύνη της διοργανώσεως των αγώνων φέρει η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA).
Το 1950 η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (Fédération Internationale de l’Automobile), αποφάσισε να διοργανώσει το πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών με κανόνες της Φόρμουλα 1. Δημιουργήθηκε με την συνένωση επτά ανεξαρτήτων αγώνων ταχύτητος ήτοι έξι στην Ευρώπη, συν το Ράλι Ιντιανάπολις 500 στις Η.Π.Α.. Ο πρώτος αγώνας έγινε στην πίστα του Σίλβερστόουν, στην Μεγάλη Βρετανία, στις 13 Μαΐου και νικητής ήταν ο Τζουζέπε Φαρίνα (Emilio Giuseppe “Nino” Farina) με την ομάδα της Άλφα Ρομέο, που τελικώς κατέκτησε και το πρώτο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Αν και αρχικώς είχαν κέντρο την Ευρώπη, οι αγώνες, που λέγονται Γκραν Πρι (Grand Prix, γαλλικά = μεγάλο βραβείο), γίνονται πλέον σε πολλές χώρες ανά τον κόσμο. Διάσημες διαδρομές (πίστες) είναι αυτή στην Μόντσα στην Ιταλία, το γκραν πρι του Μονακό και αυτό του Σίλβερστοουν στην Μεγάλη Βρετανία. Η Φόρμουλα 1 είναι το ακριβότερο σπορ στον κόσμο, τόσο όσον αφορά τις επενδύσεις που πρέπει να διενεργήσουν οι ομάδες σε τεχνολογία και οδηγούς, όσο και τα εισιτήρια των θεατών. Τα εισιτήρια για κάθε αγώνα είναι από αρκετά έως πολύ ακριβά (ενδεικτικά το 2008 η χαμηλότερη τιμή εισιτηρίου για όλο το διήμερο του αγώνα έχει καθοριστεί στα 300 δολάρια, με την ακριβότερη στα 3000 δολάρια), και μόνον όσοι έχουν την οικονομική ευχέρεια για συχνά – και μακρινά – ταξίδια μπορούν να παρακολουθήσουν περισσότερους από έναν αγώνες το χρόνο.
Στη Φόρμουλα 1 συμμετέχουν αρκετές γνωστές ομάδες – κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η Φερράρι, η Ρενώ, η Μακλάρεν, η Μερτσέντες. Ο πιο διάσημος οδηγός των τελευταίων ετών στην F1 είναι ο Μίχαελ Σουμάχερ ο οποίος έχει κατακτήσει 7 πρωταθλήματα οδηγών. Άλλοι γνωστοί σύγχρονοι οδηγοί είναι οι:
Ο λόγος των επενδύσεων σε αυτό το τόσο δαπανηρό άθλημα είναι η δοκιμή νέων τεχνολογιών με τελικό στόχο την άμεση χρησιμοποίησή τους σε οχήματα μαζικής παραγωγής. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι η χρήση του δισκόφρενου έγινε για πρώτη φορά στον αγώνα του Λε Μαν από την Jaguar.
Σαρλ Λεκλέρκ Ferarri: Ο νεαρός πιλότος της Ιταλικής ομάδας ξεκίνησε τις ιδιωτικές δοκιμές στο θρυλικό Μαρανέλο.
Μίκαελ Σουμάχερ: Την πόρτα του χειρουργείου θα περάσει για ακόμη μια φορά ο «Σούμι».
Λάντο Νόρις McLaren: Η ξεκάθαρη θέση του νεαρού οδηγού κατά των διακρίσεων δεν άρεσε σε πολλούς από τους followers του.
Μπέατ Τσέντερ: Ο διευθυντής της ομάδας της Alfa Romeo, αποθέωσε τον Σαρλ Λεκλέρ λέγοντας ότι είναι ένα κράμα Σουμάχερ και Ραϊκόνεν.
Σεμπάστιαν Φέτελ Mercedes: Ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο να δούμε τον Γερμανό πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή να οδηγάει ένα από τα δυο ασημένια βέλη.
Formula 1 κορωνοϊος: Η Formula 1 δεν πρόκειται θα ακυρώσει αγώνα, ακόμα κι αν ένας οδηγός βρεθεί θετικός σε εξέταση για κορωνοϊό, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Τσέις Κάρι.
Formula 1: Ανακοινώθηκαν οι πρώτοι οκτώ αγώνες του αναθεωρημένου προγράμματος της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Λιούις Χάμιλτον: Ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1 ξέσπασε για την στάση του σπορ και των ανθρώπων που το απαρτίζουν με αφορμή τη δολοφονία του Τζόρτζ Φλόιντ.
Formula 1: Η Παγκόσμια Ομοσπονδία μηχανοκίνητου Αθλητισμού ενέκρινε και επίσημα τις αλλαγές για τα επόμενα χρόνια.