Δημήτρης Ουγγαρέζος: Τροχαίο για τον παρουσιαστή – Παλιοσίδερα το αυτοκίνητο του
Δημήτρης Ουγγαρέζος: Η αποκάλυψη του Γιώργο Λιάγκα για το ατύχημα του παρουσιαστή.
Στη θέση του σημερινού σταθμού μετρό του Ελαιώνα υπήρχε τοξοτή γέφυρα στο σημείο που η Ιερά Οδός συναντούσε τον Κηφισό. Όπως αναφέρει η σχετική ταμπέλα της αρχαιολογικής υπηρεσίας στο σημείο “Ο ποταμός Κηφισός απεικονίζεται στο αριστερό άκρο του δυτικού αετώματος του Παρθενώνα ως έυρωστος νέος άντρας ξαπλωμένος στο βραχώδες έδαφος με τον κορμό του σε συστροφή, στάση που υποδηλώνει την κινητικότητα του ποταμού… Οι “γεφυρισμοί”, τα σκωπτικά πειράγματα των Αθηναίων προς τους αξιωματούχους και του μύστες των Ελευσίνιων Μυστηρίων κατά την επιστροφή του από την Ελευσίνα προς την Αθήνα δια της Ιερά Οδού, που αναφέρονται από τους αρχαίους συγγραφείς, λάμβαναν χώρα στη γέφυρα του αθηναϊκού Κηφισού.”
Ο ποταμός είχε αξιοποιηθεί για πρώτη φορά στην εποχή του Αδριανού, όταν κατά μήκος του κατασκευάστηκε επί ρωμαϊκών χρόνων το πρώτο οργανωμένο υδρευτικό σύστημα για την Αθήνα. Η δεξαμενή ενισχυόταν από διάφορα ρέματα του Πεντελικού και της Πάρνηθας, με αφετηρία τη ζώνη δεξαμενής στη σημερινή Νέα Πεντέλη και διέλευση από το Χαλάνδρι, τον Κοκκιναρά (Κηφισιά) και το Μονομάτι (Αχαρνές). Η έξοδος υδραγωγείου βρισκόταν στη σημερινή Πλατεία Δεξαμενής στο Κολωνάκι. Ο Κηφισός χάρισε το όνομά του σε μία περιοχή κοντά στις ανατολικές πηγές του, την Κηφισιά.
Στη νεότερη ιστορία, και κυρίως τη μεταπολεμική περίοδο, το νοτιοδυτικό τμήμα του ποταμού εγκλωβίστηκε στη βιομηχανική ζώνη της Αττικής. Αμφίπλευρα του Κηφισού εγκαταστάθηκαν με γοργούς ρυθμούς εργοστάσια, βιομηχανίες και βιοτεχνίες βαρέος τύπου επιχειρηματικής δραστηριότητας, σε ένα άναρχο και άτυπο βιομηχανικό πάρκο. Ταυτόχρονα, δεν υπήρχε σχέδιο διευθέτησης των εκτάσεων ούτε και σχέδιο απορροής των βιομηχανικών αποβλήτων που κατέληγαν στον ποταμό. Στις όχθες του Κηφισού ανεγέρθηκε, ακόμη, πληθώρα από παραπήγματα, στις Αχαρνές μέχρι το Περιστέρι (Άγιος Ιωάννης Θεολόγος και Τσαλαβούτα) και τον Ταύρο.
Μέχρι και το 2000, η έλλειψη σχεδιασμού και υλοποίησης κατάλληλων υποδομών αντι-πλημμυρικής προστασίας, σε συνδυασμό με την έντονη ανοικοδόμηση εκατέρωθεν της κοίτης, διατηρούσαν σε υψηλά επίπεδα τον κίνδυνο πρόκλησης πλημμυρών κάθε φορά που σημειώνονταν έντονες βροχοπτώσεις, οι οποίες είχαν ποικίλες επιπτώσεις στους κατοίκους των γύρω περιοχών και τις περιουσίες τους.
Δημήτρης Ουγγαρέζος: Η αποκάλυψη του Γιώργο Λιάγκα για το ατύχημα του παρουσιαστή.
Κίνηση στους δρόμους: Με υπομονή θα πρέπει να οπλιστούν οι οδηγοί, καθώς παρατηρούνται καθυστερήσεις στην άνοδο και στην κάθοδο της Κηφισίας καθώς και στην κάθοδο της Μεσογείων από το ύψος του Χολαργού.
Κίνηση στους δρόμους: Αυξημένη κίνηση υπάρχει σε πολλούς κεντρικούς δρόμους της πρωτεύουσας εξαιτίας της βροχής.
Κίνηση στους δρόμους: Μποτιλιαρισμένοι πολλοί κεντρικοί δρόμοι στην Αθήνα λόγω τροχαίου στον Κηφισό.
Καιρός: Διακοπές ρεύματος και σοβαρά προβλήματα καταγράφηκαν στην Αττική από τις σφοδρές βροχοπτώσεις των τελευταίων ωρών. Ιδιαίτερα ανησυχητική η κατάσταση στην Ηλεία.
Κηφισός: Από το τροχαίο ατύχημα δεν υπήρξαν τραυματισμοί.
Μια από τις πιο εφιαλτικές στιγμές της πρωτεύουσας πραγματοποιήθηκε 58 χρόνια πριν. Σαν σήμερα στις 6 Νοεμβρίου του 1961, οι Αθηναίοι έγιναν μάρτυρες της φονικότερης πλημμύρας που σημειώθηκε στην νεότερη ιστορία.
Κίνηση στους δρόμους: Απίστευτη κίνηση στον Κηφισό. Έργα έχουν ακινητοποιήσει τα πάντα. Δείτε από που ξεκινά το τεράστιο πρόβλημα.
Κίνηση: Μποτιλιάρισμα σημειώθηκε στη λεωφόρο Μαραθώνος, στο ρεύμα προς Ραφήνα, μετά από τροχαίο ανάμεσα σε νταλίκα και αυτοκίνητο.