ΚΤΕΟ

ΚΤΕΟ
Η συντομογραφία ΚΤΕΟ προέρχεται από τις λέξεις: Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.

Τα ΚΤΕΟ σαν στόχο έχουν τον έλεγχο της σωστής λειτουργίας των οχημάτων και των υποσυστημάτων τους, ώστε να είναι ασφαλή για τους επιβαίνοντες και όσο το δυνατόν λιγότερο ρυπογόνα για το περιβάλλον στην Ελλάδα. Αρχικά τα ΚΤΕΟ ήταν δημόσια, αλλά πλέον υπάρχουν πάρα πολλά ιδιωτικά. Τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ σήμερα λειτουργούν με βάση τα Ευρωπαϊκά πρότυπα κάτω από αυστηρούς ελέγχους πιστοποίησης και ελέγχου. Είναι εξοπλισμένα με ηλεκτρονικά συστήματα τα οποία είναι συνεχώς συνδεδεμένα με την βάση του Υπουργείου Μεταφορών ώστε να αποφεύγονται παρατυπίες.

Για επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης και φορτηγά, ο αρχικός έλεγχος πραγματοποιείται 4 χρόνια μετά την ημερομηνία έκδοσης 1ης άδειας και στη συνέχεια πραγματοποιείται περιοδικός έλεγχος ανά διετία. Το όχημα είναι εκπρόθεσμο ως προς τον τεχνικό έλεγχο και θα πρέπει να καταβληθεί το αντίστοιχο πρόστιμο υπέρ του Δημοσίου.

Στα επιβατικά οχήματα τα παράβολα υπέρ δημοσίου είναι:

  • 16€ για εκπρόθεσμα μέχρι 30 ημέρες,
  • 33€ για παραπάνω από 30 ημέρες και μέχρι 6 μήνες.
  • 65€ για εκπρόθεσμο πέραν των 6 μηνών.
  • Αντίστοιχα για τα φορτηγά το πρόστιμο είναι 20 €, 39€ και 78€.

Τι ελέγχεται στα ΚΤΕΟ;

  • Η πρώτη δουλειά του τεχνικού συνήθως αφορά στον απαραίτητο, εξωτερικό οπτικό έλεγχο του οχήματος για οξειδώσεις και χτυπήματα που αναδεικνύει και τη γενικότερη κατάσταση του αυτοκινήτου. Αμέσως μετά, ελέγχεται αν το αυτοκίνητο διαθέτει τρίγωνο, πυροσβεστήρα και φαρμακείο.
  •  Ακολουθεί ο έλεγχος των ελαστικών.
  • Στο επόμενο βήμα, ελέγχεται οπτικά ο κινητήρας και ο αριθμός πλαισίου που φέρουν όλα τα αυτοκίνητα.
  • Η μέτρηση των εκπεμπόμενων ρύπων είναι ένα από τα βασικά σημεία της διαδικασίας και αν απαιτείται, εκδίδεται Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων.
  • Αμέσως μετά, ακολουθούν οι μετρήσεις των αμορτισέρ, η σύγκλιση και απόκλιση του διευθυντηρίου άξονα, το σύστημα αναρτήσεων, όπως και η απόδοση των φρένων και του χειρόφρενου. Τέλος, η σύγκλιση/απόκλιση των τροχών μετριέται και στον πίσω άξονα.
  • Μέτρηση των φώτων
  • Έλεγχος του κάτω μέρους του αυτοκινήτου, με τη βοήθεια ειδικής ράμπας.

ΚΤΕΟ σχετικές ειδήσεις: