Αποχώρησε το «Barbaros» από την κυπριακή ΑΟΖ
Σε πορεία εξόδου από την κυπριακή ΑΟΖ βρίσκεται το τουρκικό ερευνητικό πλοίο.
Οι πληροφορίες λαμβάνονται αυτόματα και εκτυπώνονται απ’ ευθείας με τηλετυπικό τρόπο. Η ίδρυση του NAVTEX έχει συμφωνηθεί, από κοινού, από τους Διεθνείς Οργανισμούς ΙΗΟ (Διεθνής Υδρογραφικός Οργανισμός) και ΙΜΟ (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός) (IMO Sub-Committee on RadioCommunications – 31st session – COM/31/5/4//13 Mar 1986 and IMO MSC 54 – COM/circ. 99//8 May 1987) και αποτελεί ένα μέρος του Global Maritime Distress and Safety System (GMDSS), το οποίο αναπτύσσεται μέσα στα πλαίσια του ΙΜΟ. Η υπηρεσία NAVTEX της Ελλάδας ανήκει στην περιοχή της Μεσογείου NAVAREA III συντονιστής της οποίας είναι η Ισπανική Υδρογραφική Υπηρεσία. Τα NAVAREA III navigational warnings φαίνονται εδώ.
Για την υλοποίηση της Διεθνούς Υπηρεσίας NAVTEX στην Ελλάδα μετά από έγκριση του I.M.O. έχουν ιδρυθεί τρείς (3) σταθμοί, που ο καθένας εξυπηρετεί μία συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή. Οι εκπομπές γίνονται με τηλετυπικό τρόπο (τύπος εκπομπής F1B) στη συχνότητα 518 kHz στην Αγγλική γλώσσα.
Κατόπιν αιτήματος της ΥΥ ΠΝ και έγκρισης από τον I.M.O. ιδρύθηκε και τέθηκε σε λειτουργία από την 1η Φεβρουαρίου 2012 η Εθνική Υπηρεσία NAVTEX στη συχνότητα 490 kHz στην Ελληνική γλώσσα. Οι εκπομπές NAVTEX είναι προγραμματισμένες να γίνονται κάθε τέσσερις (4) ώρες, έχουν μέγιστο χρόνο διάρκειας δέκα (10) λεπτά και είναι σύμφωνες με το πρόγραμμα εκπομπών που έχει εκδώσει ο I.M.O. Ζωτικής σημασίας και επείγοντα μηνύματα (π.χ. πληροφορίες για έρευνα και διάσωση, έκτακτες αναγγελίες θύελλας κλπ) εκπέμπονται εκτάκτως.
Ο δέκτης NAVTEX πρέπει να τίθεται σε λειτουργία τουλάχιστον δώδεκα (12) ώρες πριν την αναχώρηση του πλοίου ή να παραμένει σε συνεχή λειτουργία. Προγραμματίζεται να λαμβάνει αυτόματα από επιλεγμένους σταθμούς συγκεκριμένες κατηγορίες μηνυμάτων. Ένας υπολογιστής ελέγχει τα μηνύματα που λαμβάνονται, έτσι ώστε να μην επανεκτυπωθούν ολόκληρα στις επόμενες εκπομπές αλλά μόνο το πρόθεμά τους.
Έκτακτα μεταδιδόμενα μηνύματα που κρίνεται ότι πρέπει να ληφθούν απαραιτήτως από τα πλοία, λαμβάνουν αύξοντα αριθμό 00 έτσι δεν απορρίπτονται από το δέκτη, αλλά πάντοτε εκτυπώνονται ανεξάρτητα από τον προγραμματισμό του.
Ο δεύτερος χαρακτήρας Β2 (γράμμα) του προθέματος των μηνυμάτων, δηλώνει την κατηγορία του μηνύματος και χρησιμοποιούνται τα εξής γράμματα (χαρακτήρες):
Σε πορεία εξόδου από την κυπριακή ΑΟΖ βρίσκεται το τουρκικό ερευνητικό πλοίο.
Νίκος Δένδιας: Στο GLOBSEC 2020 Bratislava Forum θα συμμετάσχει ο υπουργός Εξωτερικών.
Navtex Τουρκία: Navtex για άσκηση με πραγματικά πυρά εξέδωσε η Άγκυρα δεσμεύοντας θαλάσσια περιοχή ανάμεσα σε Σκύρο, Ψαρά, Εύβοια και Χίο.
Γιαβούζ Κύπρος: Στον απόηχο της Συνόδου Κορυφής, έρχεται και η αποχώρηση του τουρκικού γεωτρύπανου από την κυπριακή ΑΟΖ.
Ελληνοτουρκικά: Για παιχνίδι με τις NAVTEX κάνει λόγο η φιλοκυβερνητική τουρκική εφημερίδα.
Ερντογάν: Ο Τούρκος πρόεδρος σχολίασε με ειρωνικό τρόπο τις αποφάσεις της Συνόδου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
NAVTEX Τουρκία: Η Άγκυρα δέσμευσε περιοχές ανοιχτά της Κρήτης ως απάντηση σε ελληνική NAVTEX.
NAVTEX Τουρκία: Η έκδοση της σχετικής οδηγίας εκτιμάται ότι αποσκοπεί στο να επιβεβαιώσει την παρουσία της η γειτονική χώρα και να ενισχύσει τη θέση της.
Οι Τούρκοι προκαλούν για άλλη μια φορά στο Καστελλόριζο στέλνοντας drone πάνω από το νησί.