Στην Αττάλεια το Oruc Reis - Δεν ανανεώθηκε η τουρκική NAVTEX
Oruc Reis: Δεν ανανεώθηκε η τουρκική NAVTEX, η οποία είχε εκδοθεί στις 31 Αυγούστου και αφορούσε στη χρονική περίοδο 2 – 12 Σεπτεμβρίου.
Οι πληροφορίες λαμβάνονται αυτόματα και εκτυπώνονται απ’ ευθείας με τηλετυπικό τρόπο. Η ίδρυση του NAVTEX έχει συμφωνηθεί, από κοινού, από τους Διεθνείς Οργανισμούς ΙΗΟ (Διεθνής Υδρογραφικός Οργανισμός) και ΙΜΟ (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός) (IMO Sub-Committee on RadioCommunications – 31st session – COM/31/5/4//13 Mar 1986 and IMO MSC 54 – COM/circ. 99//8 May 1987) και αποτελεί ένα μέρος του Global Maritime Distress and Safety System (GMDSS), το οποίο αναπτύσσεται μέσα στα πλαίσια του ΙΜΟ. Η υπηρεσία NAVTEX της Ελλάδας ανήκει στην περιοχή της Μεσογείου NAVAREA III συντονιστής της οποίας είναι η Ισπανική Υδρογραφική Υπηρεσία. Τα NAVAREA III navigational warnings φαίνονται εδώ.
Για την υλοποίηση της Διεθνούς Υπηρεσίας NAVTEX στην Ελλάδα μετά από έγκριση του I.M.O. έχουν ιδρυθεί τρείς (3) σταθμοί, που ο καθένας εξυπηρετεί μία συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή. Οι εκπομπές γίνονται με τηλετυπικό τρόπο (τύπος εκπομπής F1B) στη συχνότητα 518 kHz στην Αγγλική γλώσσα.
Κατόπιν αιτήματος της ΥΥ ΠΝ και έγκρισης από τον I.M.O. ιδρύθηκε και τέθηκε σε λειτουργία από την 1η Φεβρουαρίου 2012 η Εθνική Υπηρεσία NAVTEX στη συχνότητα 490 kHz στην Ελληνική γλώσσα. Οι εκπομπές NAVTEX είναι προγραμματισμένες να γίνονται κάθε τέσσερις (4) ώρες, έχουν μέγιστο χρόνο διάρκειας δέκα (10) λεπτά και είναι σύμφωνες με το πρόγραμμα εκπομπών που έχει εκδώσει ο I.M.O. Ζωτικής σημασίας και επείγοντα μηνύματα (π.χ. πληροφορίες για έρευνα και διάσωση, έκτακτες αναγγελίες θύελλας κλπ) εκπέμπονται εκτάκτως.
Ο δέκτης NAVTEX πρέπει να τίθεται σε λειτουργία τουλάχιστον δώδεκα (12) ώρες πριν την αναχώρηση του πλοίου ή να παραμένει σε συνεχή λειτουργία. Προγραμματίζεται να λαμβάνει αυτόματα από επιλεγμένους σταθμούς συγκεκριμένες κατηγορίες μηνυμάτων. Ένας υπολογιστής ελέγχει τα μηνύματα που λαμβάνονται, έτσι ώστε να μην επανεκτυπωθούν ολόκληρα στις επόμενες εκπομπές αλλά μόνο το πρόθεμά τους.
Έκτακτα μεταδιδόμενα μηνύματα που κρίνεται ότι πρέπει να ληφθούν απαραιτήτως από τα πλοία, λαμβάνουν αύξοντα αριθμό 00 έτσι δεν απορρίπτονται από το δέκτη, αλλά πάντοτε εκτυπώνονται ανεξάρτητα από τον προγραμματισμό του.
Ο δεύτερος χαρακτήρας Β2 (γράμμα) του προθέματος των μηνυμάτων, δηλώνει την κατηγορία του μηνύματος και χρησιμοποιούνται τα εξής γράμματα (χαρακτήρες):
Oruc Reis: Δεν ανανεώθηκε η τουρκική NAVTEX, η οποία είχε εκδοθεί στις 31 Αυγούστου και αφορούσε στη χρονική περίοδο 2 – 12 Σεπτεμβρίου.
Ελληνοτουρκικά: Τα βλέμματα όλων στρέφονται στο Καστελλόριζο, το οποίο η Άγκυρα έχει στοχοποιήσει το τελευταίο διάστημα, σε μια προσπάθεια δημιουργίας τετελεσμένων.
Oruc Reis Navtex: Η αλλαγή στην ταχύτητα γέννησε ερωτήματα.
NAVTEX Τουρκία: Η Άγκυρα δέσμευσε περιοχή για άσκηση με πραγματικά πυρά βόρεια της Κύπρου.
Γεραπετρίτης ελληνοτουρκικά: Ο υπουργός Επικρατείας σε δηλώσεις του τόνισε ότι η Ελλάδα δεν πρόκειται να κάνει καμία παραχώρηση στην κυριαρχία της. Τι δήλωσε για την κατάσταση στη Μόρια.
Τσαβούσογλου ελληνοτουρκικά: Στο περιθώριο συνάντησης με τον υπουργό Εξωτερικών του Κονγκό, ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών είπε: «Οι ασκήσεις μας στην Ανατολική Μεσόγειο γίνονται εντός του πλαισίου των κανόνων του ΝΑΤΟ».
Ανατολική Μεσόγειος: Κρίσιμες είναι οι επόμενες ημέρες για τα ελληνοτουρκικά θέματα. Την ώρα που ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν κάνει λόγο για «μισοτελειωμένες» ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, ο Κυριάκος Μητσοτάκης οριστικοποιεί τη συνάντησή του με τον Γάλλο πρόεδρο στην Κορσική.
Δένδιας Μπαρτόλο: Σε νέο μήνυμα προς τη γειτονική χώρα προχώρησε ο υπουργός Εξωτερικών μετά τη συνάντηση που είχε ο Έλληνας ΥΠΕΞ με τον ομόλογό του από τη Μάλτα.
Bloomberg: Όπως σημειώνεται στο άθρο γνώμης, οι ΗΠΑ φαίνονται και απρόθυμες και μη ικανές να αποτρέψουν μία ένοπλη σύρραξη και η Καγκελάριος πρέπει να ενισχύσει τις προσπάθειές της».