Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών είναι ο μεγαλύτερος φορέας συγκοινωνιακού έργου στην Ελλάδα, υπεύθυνος για τον έλεγχο και την λειτουργία των μέσων μαζικής μεταφοράς της Αθήνας, αλλά και της ευρύτερης Μητροπολιτικής περιοχής αυτής.
Οι δύο θυγατρικές εταιρείες του οργανισμού (ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ) αναλαμβάνουν την διαχείριση των οδικών και σιδηροδρομικών μέσων που βρίσκονται υπό την εποπτεία του. Το Μετρό της Αθήνας είναι το δίκτυο υπόγειου και επίγειου μητροπολιτικού σιδηροδρόμου της πόλης των Αθηνών, καθώς και την Μητροπολιτική περιοχή της Αθήνας. Το μετρό της Αθήνας είναι -προς το παρόν- το μοναδικό δίκτυο μετρό στην Ελλάδα. Εξυπηρετεί το πολεοδομικό συγκρότημα Αθήνας, το οποίο έχει πληθυσμό άνω των τριών εκατομμυρίων κατοίκων. Προσφέρει επίσης πρόσβαση στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» που βρίσκεται στην ανατολική Αττική.
Το σύστημα του Μετρό της Αθήνας αποτελείται από τρεις γραμμές:
Πειραιάς – Κηφισιά
Ανθούπολη – Ελληνικό
Αγία Μαρίνα – Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο
Προαστιακός Σιδηρόδρομος
Ο Προαστιακός σιδηρόδρομος της Αθήνας αποτελεί μια υπηρεσία προαστιακού σιδηροδρόμου που εξυπηρετεί αστικά, προαστιακά και περιφερειακά κέντρα στην Αττική και τους όμορους νομούς. Ο προαστιακός σιδηρόδρομος Αθήνας αποτελείται από τις παρακάτω διαδρομές:
Πειραιάς – Αεροδρόμιο
Πειραιάς – Κιάτο
Αθήνα – Χαλκίδα
Άνω Λιόσια – Αεροδρόμιο
Τραμ
Το Τραμ συνδέει αφενός το κέντρο της Αθήνας (Σύνταγμα, Ζάππειο) με το παραλιακό μέτωπο, αφετέρου το Νέο Φάληρο με τα νοτιότερα προάστια (Γλυφάδα, Βούλα), μέσω της Παραλιακής οδού. Η λειτουργία του ξεκίνησε στις 19 Ιουλίου του 2004, ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας έναν μήνα μετά, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της επέκτασης του μέσου προς το κέντρο του Πειραιά και η σύνδεση του παραλιακού μετώπου με το Μετρό, στο σταθμό “Αργυρούπολη” (Στάση Τραμ “Ελληνικό” – Αμαξοστάσιο Τραμ – Σταθμός Μετρό “Αργυρούπολη”).
Αστικά λεωφορεία / Τρόλεϊ
Το δίκτυο των αστικών λεωφορείων καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του συγκοινωνιακού έργου στο ΠΣ της Αθήνας. Με 280 γραμμές και 7.500 στάσεις, εξυπηρετούνται οι μετακινήσεις από τα προάστια προς τα κέντρο της Αθήνας, μετακίνηση από και προς σταθμούς του Μετρό, σύνδεση με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών καθώς και οι μετακινήσεις εντός μητροπολιτικής περιοχής αλλά εκτός του πολεοδομικού συγκροτήματος. Το δίκτυο εκμεταλλεύεται η Ο.ΣΥ. Α.Ε. Το 2020 αναμένεται να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την προμήθεια και συντήρηση (για 15 έτη) 400 νέων λεωφορείων (170 ηλεκτρικά, 180 φυσικού αερίου και 50 πετρελαίου) για την περιοχή της Αττικής.
Σύστημα Συλλογής Κομίστρου
Από τον Νοέμβριο του 2017 (και δοκιμαστικά από τον Φεβρουάριο του ίδιου έτους) βρίσκεται σε ισχύ το νέο κλειστό σύστημα συλλογής κομίστρου με την επίσημη ονομασία ΑΣΣΚ (Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου) και ευρύτερα γνωστό ως “Ηλεκτρονικό Εισιτήριο”.
Το νέο σύστημα αποτελείται από δύο μέσα κομίστρου: το χάρτινο εισιτήριο ATH.ENA Ticket και την πλαστική κάρτα ATH.ENA Card, η οποία διατίθεται ως ανώνυμη ή προσωποποιημένη.
Το ΑΣΣΚ, ως κλειστό σύστημα, είναι επίσης εφοδιασμένο με πύλες εισόδου/εξόδου, οι οποίες είναι τοποθετημένες σε όλους τους σταθμούς μέσων σταθερής τροχιάς, εκτός του Τραμ, που βρίσκονται στην εποπτεία του ΟΑΣΑ.
Οι πύλες εισόδου/εξόδου χρειάζονται ανέπαφη επικύρωση από ένα από τα διαθέσιμα μέσα κομίστρου για να ανοίξουν, εφόσον αυτά είναι φορτισμένα με κάποιο ενεργό “προϊόν κομίστρου”.
Στο Τραμ, τα Λεωφορεία και τα Τρόλεϊ, η ανέπαφη επικύρωση γίνεται σε επικυρωτικά μηχανήματα μπλε χρώματος εντός των οχημάτων.
Οι τιμές των προϊόντων κομίστρου παραμένουν οι ίδιες με αυτές του προηγούμενου συστήματος, με το βασικό εισιτήριο να κοστίζει 1.40€ (0.60€ για τους δικαιούχους μειωμένου κομίστρου) και να έχει διάρκεια 90 λεπτών, ενώ το μηνιαίο κόμιστρο κοστίζει 30€ (15€ για τους δικαιούχους μειωμένου κομίστρου) και έχει διάρκεια 30 ημερών από την πρώτη ανέπαφη επικύρωση, σε αντίθεση με το προηγούμενο σύστημα όπου το μηνιαίο κόμιστρο ίσχυε για τον τρέχοντα ημερολογιακό μήνα.
ΟΑΣΑ με μια ματιά
Ίδρυση: 1993
Κεντρικά γραφεία: Αθήνα, Ελλάδα
ΟΑΣΑ σχετικές ειδήσεις:
Από τις 7 Ιουλίου θα χρησιμοποιούμε τους νέους σταθμούς του μετρό - Όλες οι αλλαγές σε δρομολόγια και στάσεις
Νέοι σταθμοί μετρό: Τη Δευτέρα 6 Ιουλίου εγκαινιάζονται οι νέοι σταθμοί του μετρό σε Αγία Βαρβάρα, Νίκαια και Κορυδαλλό, ενώ από την Τρίτη 7 Ιουλίου θα μπορούμε να τους χρησιμοποιήσουμε.
Aπό αύριο οι θερμικές κάμερες στους σιδηροδρομικούς σταθμούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Τραινοσέ θερμικές κάμερες: Έχουν τοποθετηθεί στην είσοδο προς τις αποβάθρες στον Σταθμό Λαρίσης (στην Αθήνα) και στον Νέο Σταθμό Θεσσαλονίκης. Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Τι αλλάζει στα δρομολόγια του μετρό από σήμερα 9 Ιουνίου
Δρομολόγια μετρό: Αυξάνονται τα δρομολόγια των συρμών στις γραμμές 2 και 3 του Μετρό, ενώ για την ώρα δεν θα υπάρξει κάποια αλλαγή σε ηλεκτρικό και Τραμ.
Δρομολόγια μετρό: Αλλαγές θα ισχύσουν από αύριο 9 Ιουνίου
Δρομολόγια μετρό: Αυξάνονται τα δρομολόγια στην κόκκινη και την μπλε γραμμή του μετρό, ενώ για την ώρα δεν θα υπάρξει κάποια αλλαγή σε ηλεκτρικό και Τραμ.
Πιο συχνά τα δρομολόγια του Μετρό στις γραμμές 2 και 3 – Αναλυτικά οι ώρες
Δρομολόγια Μετρό: Αυξάνονται τα δρομολόγια στην κόκκινη και την μπλε γραμμή του μετρό, ενώ για την ώρα δεν θα υπάρξει κάποια αλλαγή σε ηλεκτρικό και Τραμ.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μίλησε για τα εισιτήρια στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τις πτήσεις
Κώστας Καραμανλής για εισιτήρια και πτήσεις: Η τιμή του εισιτηρίου μειώνεται στα επίπεδα του 2014, τόνισε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ενώ έκανε λόγο και για τη βελτιωμένη κίνηση στον αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» συγκριτικά με άλλα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια.