Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) ιδρύθηκε το 1957 και ήταν το μονοπώλιο διαχείρισης και λειτουργίας των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης μέχρι το 2017, ωστόσο ακόμα κατέχει την διαχείριση των λεωφορείων.
Σύμφωνα με τον νόμο 4482/2017 κρατικοποιείται και τίθεται σε ειδική εκκαθάριση εν λειτουργία ο Ο.Α.Σ.Θ. και συστήνεται ένας νέος δημόσιος φορέας, ο Οργανισµός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (Ο.Σ.Ε.Θ.), και ένας νέος εκτελεστικός του συγκοινωνιακού έργου φορέας, οι Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης (Α.ΣΥ.Θ.) Ο Οργανισµός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) είναι ο Εποπτικός Φορέας, έχει τον έλεγχο, την εποπτεία, το συντονισμό όλων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της πόλης και της Περιφερειακής Ενότητας: λεωφορεία, μετρό, τραμ, θαλάσσιες συγκοινωνίες, αστικά ΚΤΕΛ και παράλληλα επίσης, με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, τον έλεγχο των αγοραίων ταξί.
Οι Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης (ΑΣΥΘ) είναι ο Φορέας Λειτουργίας, αναλαμβάνει το έργο της λειτουργία των λεωφορείων και στη συνέχεια και του μετρό και ξεκινά τη λειτουργία του μόλις διαπιστώσουν τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕΘ και του ΟΑΣΘ ότι έχει την κατάλληλη υποδομή. Αυτό προβλέπεται να γίνεται το αργότερο στις 3 Δεκεμβρίου του 2019.
Ο μέτοχος της Α.ΣΥ.Θ είναι ο Ο.Σ.Ε.Θ, μπορεί να μεταβιβάσει ως το 49% των μετοχών στους ΟΤΑ της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης. Στα Διοικητικά Συμβούλια των δυο Φορέων, θα συμμετέχουν εκπρόσωποι του Α’ και Β’ βαθμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Στον Ο.Σ.Ε.Θ, στον Εποπτικό Φορέα, θα συμμετάσχει και εκπρόσωπος των Κοινωνικών Φορέων της πόλης και των Επιμελητηρίων.
Η περιουσία παραμένει στην κατοχή του ΟΑΣΘ για τους σκοπούς της προσωρινής ανάθεσης σ’ αυτόν, του συγκοινωνιακού έργου, μέχρι τις 3/12/2019, ενώ στη συνέχεια, μεταβιβάζεται αυτοδικαίως όλη η περιουσία του ΟΑΣΘ στο Ελληνικό Δημόσιο. Τέλος, διασφαλίζονται οι θέσεις εργασίας του προσωπικού του πρώην ΟΑΣΘ, το οποίο μεταφέρεται στους δύο νέους φορείς και θα αμείβεται από τη στιγμή που θα ξεκινήσει η εκκαθάριση με βάση το ενιαίο μισθολόγιο.
Μετοχές
Το μετοχικό κεφάλαιο της Ο.Σ.Ε.Θ. ορίζεται σε έξι εκατομμύρια (6.000.000) ευρώ.
Το μετοχικό κεφάλαιο διαιρείται σε δώδεκα χιλιάδες (12.000) ονομαστικές μετοχές, αξίας πεντακοσίων (500) ευρώ εκάστη. Με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης, η οποία λαμβάνεται μετά από πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου, το μετοχικό κεφάλαιο μπορεί να αυξάνεται ελεύθερα, χωρίς χρονικό περιορισμό με την έκδοση νέων μετοχών.
Το μετοχικό κεφάλαιο κατατίθεται σε μετρητά με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου που αποτελεί και μοναδικό μέτοχο της εταιρίας, σε λογαριασμό που τηρείται σε οποιοδήποτε ελληνικό πιστωτικό ίδρυμα ή στην Τράπεζα της Ελλάδος στο όνομα της Ο.Σ.Ε.Θ..
Οι μετοχές της Ο.Σ.Ε.Θ. είναι ονομαστικές, αδιαίρετες και μη μεταβιβάσιμες. Αναγνωρίζεται μόνο ένας κύριος κάθε μετοχής.
ΟΑΣΘ με μια ματιά
Ιδρύθηκε το 1957.
Εδρεύει στη Θεσσαλονίκη.
Ανήκει στο Ελληνικό δημόσιο.
ΟΑΣΘ σχετικές ειδήσεις:
Συχνότερα τα δρομολόγια στα ΜΜΜ - Υποχρεωτική η χρήση μάσκας
Κορονοϊός ΜΜΜ: Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, καθώς αναμένεται αύξηση της επιβατικής κίνησης σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, θα συνεχίσουν να μπαίνουν εμβόλιμα δρομολόγια τις ώρες αιχμής στις γραμμές των λεωφορείων και του Μετρό.
Τα μέτρα που θα ισχύσουν από τις 4 Μαΐου στα ΚΤΕΛ και τον ΟΑΣΘ
ΚΤΕΛ - ΟΑΣΘ: Σταδιακή αύξηση των δρομολογίων, περιορισμένος αριθμός επιβατών, υποχρεωτική η χρήση μάσκας και αντισηπτικού είναι μερικά από τα υποχρεωτικά μέτρα προστασίας.
Κώστας Καραμανλής μέσα μεταφοράς: Τηλεδιάσκεψη με πρώτο και κύριο θέμα το σχέδιο επανεκκίνησης του οργανισμού Αστικών Συγκοικωνιών Θεσσαλονίκης πραγματοποίησε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών με τη διοίκηση του Οργανισμού.
Αλλαγές στα δρομολόγια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς τις ημέρες του Πάσχα
Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δρομολόγια Πάσχα: Αλλαγές προβλέπονται στα δρομολόγια σε μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τραμ από την Μεγάλη Παρασκευή έως και τη Δευτέρα του Πάσχα.
ΜΜΜ κορωνοϊός: Έτσι θα κινηθούν λεωφορεία τράμ προαστιακός τρένα - Αναλυτικά όλες οι αλλαγές
ΜΜΜ κορωνοϊός: Tο υπουργείο Υποδομών λαμβάνει μέτρα για τη μη διασπορά του ιού και την προστασία τόσο των εργαζομένων όσο και τω επιβατών, ανακοινώνοντας όλες τις αλλαγές στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Κορωνοϊός – Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: Τι αλλάζει στις μετακινήσεις
Κορωνοϊός - Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών απαντάει σε 10 ερωτήσεις για να εξηγήσει τις αλλαγές στις μετακινήσεις των πολιτών λόγω του κορωνοϊού.
Κώστας Καραμανλής υπουργός Μεταφορών: “Τον Απρίλιο του 2023 έτοιμο το μετρό Θεσσαλονίκης”
Κώστας Καραμανλής υπουργός Μεταφορών: Έντονη αντιπαράθεση με κεντρικό θέμα το μετρό της Θεσσαλονίκης είχαν στη Βουλή η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Κατερίνα Νοτοπούλου και ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών.