Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) ιδρύθηκε το 1957 και ήταν το μονοπώλιο διαχείρισης και λειτουργίας των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης μέχρι το 2017, ωστόσο ακόμα κατέχει την διαχείριση των λεωφορείων.
Σύμφωνα με τον νόμο 4482/2017 κρατικοποιείται και τίθεται σε ειδική εκκαθάριση εν λειτουργία ο Ο.Α.Σ.Θ. και συστήνεται ένας νέος δημόσιος φορέας, ο Οργανισµός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (Ο.Σ.Ε.Θ.), και ένας νέος εκτελεστικός του συγκοινωνιακού έργου φορέας, οι Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης (Α.ΣΥ.Θ.) Ο Οργανισµός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) είναι ο Εποπτικός Φορέας, έχει τον έλεγχο, την εποπτεία, το συντονισμό όλων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της πόλης και της Περιφερειακής Ενότητας: λεωφορεία, μετρό, τραμ, θαλάσσιες συγκοινωνίες, αστικά ΚΤΕΛ και παράλληλα επίσης, με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, τον έλεγχο των αγοραίων ταξί.
Οι Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης (ΑΣΥΘ) είναι ο Φορέας Λειτουργίας, αναλαμβάνει το έργο της λειτουργία των λεωφορείων και στη συνέχεια και του μετρό και ξεκινά τη λειτουργία του μόλις διαπιστώσουν τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕΘ και του ΟΑΣΘ ότι έχει την κατάλληλη υποδομή. Αυτό προβλέπεται να γίνεται το αργότερο στις 3 Δεκεμβρίου του 2019.
Ο μέτοχος της Α.ΣΥ.Θ είναι ο Ο.Σ.Ε.Θ, μπορεί να μεταβιβάσει ως το 49% των μετοχών στους ΟΤΑ της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης. Στα Διοικητικά Συμβούλια των δυο Φορέων, θα συμμετέχουν εκπρόσωποι του Α’ και Β’ βαθμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Στον Ο.Σ.Ε.Θ, στον Εποπτικό Φορέα, θα συμμετάσχει και εκπρόσωπος των Κοινωνικών Φορέων της πόλης και των Επιμελητηρίων.
Η περιουσία παραμένει στην κατοχή του ΟΑΣΘ για τους σκοπούς της προσωρινής ανάθεσης σ’ αυτόν, του συγκοινωνιακού έργου, μέχρι τις 3/12/2019, ενώ στη συνέχεια, μεταβιβάζεται αυτοδικαίως όλη η περιουσία του ΟΑΣΘ στο Ελληνικό Δημόσιο. Τέλος, διασφαλίζονται οι θέσεις εργασίας του προσωπικού του πρώην ΟΑΣΘ, το οποίο μεταφέρεται στους δύο νέους φορείς και θα αμείβεται από τη στιγμή που θα ξεκινήσει η εκκαθάριση με βάση το ενιαίο μισθολόγιο.
Μετοχές
Το μετοχικό κεφάλαιο της Ο.Σ.Ε.Θ. ορίζεται σε έξι εκατομμύρια (6.000.000) ευρώ.
Το μετοχικό κεφάλαιο διαιρείται σε δώδεκα χιλιάδες (12.000) ονομαστικές μετοχές, αξίας πεντακοσίων (500) ευρώ εκάστη. Με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης, η οποία λαμβάνεται μετά από πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου, το μετοχικό κεφάλαιο μπορεί να αυξάνεται ελεύθερα, χωρίς χρονικό περιορισμό με την έκδοση νέων μετοχών.
Το μετοχικό κεφάλαιο κατατίθεται σε μετρητά με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου που αποτελεί και μοναδικό μέτοχο της εταιρίας, σε λογαριασμό που τηρείται σε οποιοδήποτε ελληνικό πιστωτικό ίδρυμα ή στην Τράπεζα της Ελλάδος στο όνομα της Ο.Σ.Ε.Θ..
Οι μετοχές της Ο.Σ.Ε.Θ. είναι ονομαστικές, αδιαίρετες και μη μεταβιβάσιμες. Αναγνωρίζεται μόνο ένας κύριος κάθε μετοχής.
ΟΑΣΘ με μια ματιά
Ιδρύθηκε το 1957.
Εδρεύει στη Θεσσαλονίκη.
Ανήκει στο Ελληνικό δημόσιο.
ΟΑΣΘ σχετικές ειδήσεις:
Προσωρινές άδειες οδήγησης προβλέπει νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
Προσωρινή άδεια οδήγησης: Η προσωρινή άδεια οδήγησης θα χορηγείται μέχρι την έκδοση της κανονικής, δηλαδή το διάστημα από την εξέταση μέχρι την έκδοση της άδειας, ενώ στο σχέδιο νόμου προβλέπονται βαριές κυρώσεις σε φορείς αλλά και ιδιώτες, με ευθύνη των οποίων διακόπτεται η κυκλοφορία.
Με ανακοίνωση του ο ΟΑΣΘ καταδικάζει κάθε μορφή βίας στις αστικές συγκοινωνίες
ΟΑΣΘ ανακοίνωση για επίθεση: Εξέδωσε ανακοίνωση ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης στην οποία καταδικάζει κάθε μορφή βίας, με αφορμή την επίθεση με γροθιές που δέχθηκε ένας οδηγός αστικού λεωφορείου.
Κώστας Καραμανλής: Η βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη στις προτεραιότητες της κυβέρνησης
Κώστας Καραμανλής: Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι η κυβέρνηση, από την πρώτη ημέρα της θητείας της, τοποθέτησε τον πολίτη και τη βελτίωση της καθημερινότητάς του στον πυρήνα των επιλογών και των πρωτοβουλιών της.
ΟΑΣΘ: Ρατσιστική επίθεση ελεγκτή σε Κούρδο – Απίστευτες ύβρεις [vid]
ΟΑΣΘ: Περιστατικό υβριστικής συμπεριφοράς από ελεγκτή εισιτηρίων του ΟΑΣΘ σε βάρος του κατέγραψε αλλοδαπός που αναφέρει πως διαμένει προσωρινά στα Διαβατά, στη Θεσσαλονίκη.
Παύλος Χρηστίδης: Κανείς δεν ξεχνά τις ευθύνες του ΣΥΡΙΖΑ για τον ΟΑΣΘ
Παύλος Χρηστίδης: Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΚΙΝΑΛ επιτέθηκε στον ΣΥΡΙΖΑ και τόνισε πως «δεν μπορεί κανείς να ξεχνά τί έγινε στον ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη και τί συνέπειες είχε αυτό».
Κυριάκος Μητσοτάκης: Το μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει εξ ολοκλήρου, θα παραδοθεί τον Απρίλιο του 2023
Κυριάκος Μητσοτάκης: Όπως σημείωσε ο Πρωθυπουργός, η κατάσταση στον ΟΑΣΘ θα βελτιωθεί στις αρχές του 2020 και προτεραιότητα για την κυβέρνηση είναι η αναβάθμιση της Περιφερειακής οδού της πόλης.