3.000 απολύσεις και αναβολή σε παραγγελίες αεροσκαφών ανακοίνωσε η Ryanair
Ryanair: Η αεροπορική εταιρία ανακοίνωσε ότι επανεξετάζει τώρα τα αναπτυξιακά της σχέδια και τις παραγγελίες της για αεροπλάνα και βρίσκεται σε συνομιλίες με την Boeing.
Επιχειρησιακές βάσεις της Ryanair είναι ο αερολιμένας του Δουβλίνου και ο Stansted του Λονδίνου. Η εταιρεία διαθέτει στόλο που αποτελείται από περισσότερα από 450 αεροπλάνα τύπου Boeing 737-800 και εκτελεί πάνω από 1.100 αεροπορικά δρομολόγια σε Ευρώπη και Μαρόκο. Από το 2010 ξεκίνησε δρομολόγια και στην Ελλάδα, από Ρόδο, Κω και Βόλο ενώ από το 2011 ξεκίνησε δρομολόγια και από Θεσσαλονίκη. Η επέκταση των δραστηριοτήτων της στην Ελλάδα περιλαμβάνει και την δημιουργία βάσης στα Χανιά.
Από την ίδρυση της το 1984, η Ryanair εξελίχθηκε από μια μικρή αεροπορική εταιρία, που πραγματοποιούσε την μικρή διαδρομή από το Γουότερφορντ στο Γκάτγουικ, στην μεγαλύτερη της Ευρώπης. Σήμερα η Ryanair απασχολεί πάνω από 11.000 εργαζομένους. Μετά την είσοδο της εταιρεία στο χρηματιστήριο το 1997, τα κερδισμένα χρήματα χρησιμοποιήθηκαν για την επέκταση της εταιρείας σε πανευρωπαϊκό πάροχο. Τα έσοδο αυξήθηκαν από 231 εκατομμύρια ευρώ το 1998 σε 1.843 εκατομμύρια ευρώ το 2003 και σε 3.013 εκατομμύρια ευρώ το 2010. Ομοίως, τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν από 48 εκατομμύρια ευρώ σε 339 εκατομμύρια την ίδια περίοδο.
Η Ryanair ιδρύθηκε το 1984 ως “Danren Enterprises” από τον Κρίστοφερ Ράιαν, Λίαμ Λόνεργκαν (ιδιοκτήτη της Ιρλανδικής ταξιδιωτικής εταιρείας Club Travel), και τον Ιρλανδό επιχειρηματία Τόνι Ράιαν, ιδρυτή της Guinness Peat Aviation. Η αεροπορική εταιρεία λίγο μετά μετονομάστηκε σε “Ryanair” (από το όνομα του Τόνι Ράιαν). Άρχισε τη λειτουργία της το 1985 με ένα 15θέσιο Embraer EMB 110 Bandeirante ελικοφόρο αεροπλάνο από το το Γουότερφορντ στο Γκάτγουικ, με στόχο το σπάσιμο του δυοπωλίου στις πτήσεις Λονδίνο–Ιρλανδία που τότε κατείχαν οι British Airways και Aer Lingus.
Το 1986 προσέθεσε και μια δεύτερη διαδρομή από το Δουβλίνο στο Λούτον, ανταγωνιζόμενη έτσι για πρώτη φορά με το δυοπώλιο των Aer Lingus/British Airways.Οι επιβάτες της Ryanair αυξάνονταν, αλλά η εταιρεία λειτουργούσε γενικά με ζημίες, και μέχρι το 1991 υπήρχε ανάγκη για αναδιοργάνωση. Ο Ο’ Λίρι ήταν υπεύθυνος για την κερδοφορία της εταιρείας. Αποφάσισε ότι το κλειδί για αυτό ήταν τα χαμηλού κόστους εισιτήρια, γρήγορες επιστροφές των αεροσκαφών (για να κάνουν περισσότερα δρομολόγια), μίνιμουμ υπηρεσίες (π.χ. εξυπηρέτηση από αεροσυνοδούς), απουσία business class, και λειτουργία ενός μόνο τύπου αεροσκάφους. Μέχρι το 1995, μετά από συνεχή επιμονή στα εισιτήρια χαμηλού κόστους, η Ryanair γιόρτασε τα 10α γενέθλιά της έχοντας μεταφέρει 2.25 εκατομμύρια επιβάτες.
Η εταιρεία εγκαινίασε την ιστοσελίδα της το 2000, με το οnline αγορά εισιτηρίων να είναι αρχικά ένα μικρό και ασήμαντο τμήμα της. Συν τω χρόνω, η online αγορά συνέβαλε στην μείωση κόστους των εισιτηρίων, με την πώληση απευθείας στον πελάτη και γλυτώνοντας το κόστος των ταξιδιωτικών πρακτόρων. Μέσα σε ένα χρόνο, η ιστοσελίδα «χειριζόταν» τα τρία τέταρτα όλων των κρατήσεων.
Η Ryanair εγκαινίασε νέα βάση στο Αεροδρόμιο Σαρλερουά το 2001. Αργότερα μέσα στη χρονιά παρήγγειλε 155 νέα Boeing 737-800, με αυτό που θεωρούνταν ότι ήταν σημαντική έκπτωση, για παράδοση μέσα σε διάστημα 8 χρόνων, από το 2002 ως το 2010. Περίπου 100 από αυτά τα αεροσκάφη είχαν παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2005, αν και υπήρξαν καθυστερήσεις εξαιτίας της απεργίας των μηχανικών της Boeing. Τον Απρίλιο το 2003 η Ryanair απέκτησε τη μη βιώσιμη ανταγωνιστική της εταιρεία Buzz από την KLM.
Η ραγδαία προσθήκη νέων δρομολογίων και προορισμών επέτρεψε την αύξηση του αριθμού των επιβατών και κατέταξε τη Ryanair μεταξύ των μεγαλύτερων αεροπορικών εταιριών στα δρομολόγια στην Ευρώπη. Τον Αύγουστο του 2005, η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι μεταφέρει 20% περισσότερους επιβάτες στην Ευρώπη από ότι η British Airways. Για τους τελευταίους μήνες μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2006 η αύξηση των επιβατών ξεπέρασε το ένα πέμπτο, στους 22,1 εκατομμύρια, και τα έσοδο αυξήθηκαν κατά ένα τρίτο στα 1.256 εκατομμύρια ευρώ.
Στις 5 Οκτωβρίου 2006 η Ryanair κατέθεσε προσφορά ύψους 1,48 δισεκατομμυρίων ευρώ για την αγορά της Aer Lingus. Ο διευθύνων σύμβουλος Μάικλ Ο’ Λίρι είπε ότι κίνηση ήταν «μοναδική ευκαιρία» για την δημιουργία μιας ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας. Η νέα εταιρεία θα μπορούσε να μεταφέρει πάνω από 50 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Στις 2 Οκτωβρίου 2006 η Aer Lingus απέρριψε την προσφορά, λέγοντας ότι ήταν αντιφατική.
Τον Αύγουστο του 2006 η εταιρεία άρχισε να χρεώνει τους επιβάτες που έκαναν τσεκ-ιν στο αεροδρόμιο, αντιστρέφοντας την πολιτική χρέωσης του τσεκ-ιν online. Αναφέρει ότι καταργώντας το τσεκ-ιν στο αεροδρόμιο, μειώνει το κόστος.Τον Οκτώβριο του 2008 η Ryanair τερμάτισε τη λειτουργία σε βάση στην Ευρώπη για πρώτη φορά, όταν έκλεισε τη βάση της στη Βαλένθια της Ισπανίας Ryanair estimated the closure cost 750 jobs.
Την 1η Δεκεμβρίου 2008 η Ryanair έκανε δεύτερη προσφορά για την εξαγορά της Aer Lingus, ύψους 748 εκατομμυρίων ευρώ. Η Ryanair δήλωσε ότι η “Aer Lingus, ήταν μια μικρή, μοναχική και περιφερειακή αεροπορική εταιρεία, που έχει περιθωριοποιηθεί και προσπεραστεί, όσο οι περισσότεροι εθνικοί αερομεταφορείς της Ευρώπης σταθεροποιούνται”. Οι δύο εταιρίες θα λειτουργούσαν ξεχωριστά. Η Ryanair δήλωσε ότι θα διπλασίαζε το στόλο της Aer Lingus από 33 σε 66 δημιουργώντας 1.000 νέες δουλειές. Το διοικητικό συμβούλιο της Aer Lingus απέρριψε την πρόταση και συμβούλευσε τους μετόχους της να μην προβούν σε καμία κίνηση. Στις 22 Ιανουαρίου 2009 η Ryanair υπαναχώρησε από την εξαγορά της Aer Lingus μετά την απόρριψη από την Ιρλανδική κυβέρνηση με βάση ότι η προσφορά ήταν κάτω από την αξία της εταιρίας και επίσης θα έβλαπτε τον ανταγωνισμό. Τον Ιούνιο του 2009 η Ryanair σημείωσε για πρώτη φορά ζημιές, σε ύψος 169 εκατομμυρίων για το οικονομικό έτος που τελείωσε στις 31 Μαρτίου.
Ryanair: Η αεροπορική εταιρία ανακοίνωσε ότι επανεξετάζει τώρα τα αναπτυξιακά της σχέδια και τις παραγγελίες της για αεροπλάνα και βρίσκεται σε συνομιλίες με την Boeing.
Ryanair: Απειλεί με μη πραγματοποίηση πτήσεων η Ryanair, εάν οι κυβερνήσεις προχωρήσουν σε κατάργηση της μεσαίας θέσης στα αεροπλάνα λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.
Ryanair: Η πανδημία του κορωνοϊού εξώθησε την εταιρεία σε αυτή την απόφαση.
Ryanair κορωνοϊός: Το μεγαλύτερο μέρος του αεροπορικού στόλου αναμένεται να μείνει καθηλωμένο στο έδαφος τις επόμενες 7-10 μέρες.
Κορωνοϊός Ryanair: Οι επιβάτες έπειτα από την απόφαση αναστολής θα μπορούν να επιλέξουν εάν θα τους επιστραφούν τα χρήματά τους ή εάν θα πάρουν travel credit το οποίο μπορούν να το ενεργοποιήσουν τους επόμενους 12 μήνες.
Κορωνοϊός πτήσεις προς Ιταλία: Οι πορτογαλική κυβέρνηση αλλά και τρεις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες αποφάσισαν την αναστολή των πτήσεων τους προς την Ιταλία.
Κορωνοϊός ταξίδια: Πρωτόγνωρες εικόνες από τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια , με τους χώρους αναμονής και τα αεροπλάνα να είναι άδεια λόγω κορωνοϊού.
Κορωνοϊός: Προς τη χειρότερη ημέρα τους από το 2016 οδεύουν οι μετοχές στο Μιλάνο καθώς οι φόβοι για τη νόσο Covid-19 πλήττουν την Ευρώπη.
Αεροπορικά εισιτήρια: Παρελθόν αναμένεται να αποτελέσουν σύντομα οι χαμηλές τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων. Ποιοι οι λόγοι που οδηγούν τις εταιρείες σε αυτή την απόφαση.