Social Media είναι η Αγγλική ορολογία για τα κοινωνικά δίκτυα.
Ο όρος Social Media αναφέρεται στα μέσα αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας ομάδων ανθρώπων μέσω διαδικτυακών κοινοτήτων. Τα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν την κοινωνική διάδραση μεταξύ ανθρώπων που δημιουργούν, μοιράζονται ή ανταλλάσσουν πληροφορίες και ιδέες μέσα σε εικονικές κοινότητες και δίκτυα.Τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των ανθρώπων όλων των ηλικιών.
Ορισμένα από τα χαρακτηριστικά των κοινωνικών δικτύων είναι ότι απλοποιούν, βελτιώνουν την ταχύτητα και το εύρος της διάδοσης των πληροφοριών, καθώς γίνεται εφικτή η επικοινωνία από σημείο προς σημείο, αλλά και από σημείο προς πολυσημείο, δηλαδή παρατηρείται μεγάλη εμβέλεια και μαζικότητα. Ακόμη, υπάρχει πρόσβαση σε αυτά από πληθώρα ηλεκτρονικών συσκευών, παραδειγματικά από κινητά (smart phones), tablets, ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
Τα κοινωνικά δίκτυα διαθέτουν τα παρακάτω χαρακτηριστικά:
Υποστηρίζουν ποικιλία των μορφών περιεχομένου, όπως κείμενο, βίντεο , φωτογραφίες , ήχο , κ.τ.λ. Πολλά από αυτά κάνουν χρήση περισσοτέρων του ενός από αυτές τις επιλογές ως προς το περιεχόμενο.
Επιτρέπουν αλληλεπιδράσεις που περνούν μία ή περισσότερες πλατφόρμες μέσω διαμοιρασμού, email και τροφοδοσίες.
Χαρακτηρίζονται από διαφορετικά επίπεδα εμπλοκής του χρήστη οι οποίοι μπορούν να δημιουργήσουν , να σχολιάσουν ή να παρακολουθούν σε δίκτυα Social Media.
Απλοποιούν, βελτιώνουν την ταχύτητα και το εύρος της διάδοσης των πληροφοριών.
Προσφέρουν ενός- προς-ένα, ενός-προς-πολλούς και πολλών προς-πολλούς επικοινωνία.
Επιτρέπουν την επικοινωνία αυτή να πραγματοποιείται είτε σε πραγματικό χρόνο ή ασύγχρονη με την πάροδο του χρόνου.
Είναι ανεξάρτητα της συσκευής: Ο χρήστης μπορεί να χρησιμοποιήσει για τη διείσδυση σε Social Media έναν υπολογιστή, ή κινητές συσκευές (tablets και smartphones ιδιαίτερα).
Επεκτείνει εμπλοκή με τρεις τρόπους: με τη δημιουργία σε πραγματικό χρόνο online εκδηλώσεις, με την επέκταση σε απευθείας σύνδεση αλληλεπιδράσεις offline εκδηλώσεις, και τελευταία με την υποστήριξη ζωντανών εκδηλώσεων.
Αυτό που κάνει τα online κοινωνικά δίκτυα να ξεχωρίζουν από τις υπόλοιπες διαδικτυακές υπηρεσίες είναι:
Τα εξελιγμένα εργαλεία που επιτρέπουν στους χρήστες να διαμοιράζονται ψηφιακά αρχεία (π.χ. κείμενο, εικόνες και άλλα).
Τα εξελιγμένα εργαλεία για την επικοινωνία και την κοινωνικοποίηση των χρηστών (Cachia, Compañó & Costa, 2007).
Marketing και Social Media
Το social media marketing έχει γίνει πλέον απαραίτητο συστατικό του online marketing κάθε επιχείρησης και ελεύθερου επαγγελματία. Τα online κοινωνικά δίκτυα ενδιαφέρουν το κλάδο του μάρκετινγκ για τέσσερις σημαντικούς λόγους:
Είναι εξαιρετικά δημοφιλή (600 εκατομμύρια μέλη μόνο το Facebook σύμφωνα με τον Carlson (2011)) στα οποία μάλιστα ξοδεύουν αρκετό προσωπικό χρόνο (Comscore Inc., 2011).
Έδωσαν ένα νέο εργαλείο επικοινωνίας για τους καταναλωτές και ένα νέο εργαλείο διαφήμισης για τις επιχειρήσεις (Hennig-Thurau, Malthouse, Friege, Gensler, Lobschat & Rangaswamy, 2010).
Για τον τεράστιο αριθμό προσωπικών πληροφοριών που εθελούσια δημοσιεύουμε σε αυτά τα δίκτυα (Mansfield-Devine, 2008). Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα που χρησιμοποιεί η Grabner-Krauter (2009) τονίζοντας ότι σε τυπικό προφίλ χρήστη των online κοινωνικών δικτύων υπάρχουν πληροφορίες όπως η διεύθυνση κατοικίας, το όνομα του κατοικίδιού του, σε ποιο δημοτικό σχολείο ήταν και άλλες προσωπικές πληροφορίες οι οποίες πολύ συχνά χρησιμοποιούνται από τις τράπεζες ή άλλες online υπηρεσίες σαν δικλείδα ασφαλείας σε περίπτωση απώλειας του κωδικού εισόδου.
Τέλος μέχρι πρόσφατα οι εταιρείες ήταν σε θέση να ελέγχουν τις διαθέσιμες πληροφορίες σχετικά με αυτές μέσα από ανακοινώσεις Τύπου και οργανωμένο τμήμα δημόσιων σχέσεων. Σήμερα, ωστόσο, οι επιχειρήσεις έχουν όλο και περισσότερο υποβιβαστεί στο περιθώριο ως απλοί παρατηρητές, αφού ούτε τις γνώσεις ούτε την ευκαιρία – ή, μερικές φορές, ακόμα και το δικαίωμα – να τροποποιήσουν τα δημόσια σχόλια που υποβάλλονται από τους πελάτες τους (Kaplan & Haenlein, 2010).
Social Media με μια ματιά
Ίσως το κορυφαίο Social Media είναι το Facebook.
Αποτελούν την καθημερινότητα εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο.
Τα Social Media βοηθάνε στην εξάπλωση των ειδήσεων.
Πολλές εταιρίες διαφημίζουν τα προϊόντα τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Social Media σχετικές ειδήσεις:
Δημοσκόπηση: Η γνώμη των πολιτών για τα μέτρα και η διαφορά ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ
Δημοσκόπηση κορωνοϊός: Η πλειοψηφία του ελληνικού λαού επικροτεί με τους χειρισμούς της κυβέρνησης στο ζήτημα το κορωνοϊού. Στις 18 μονάδες αυξάνεται η διαφορά της ΝΔ από τον ΣΥΡΙΖΑ.
Γνωστή Ελληνίδα της Νέας Υόρκης πέθανε από κορωνοϊό
Το θάνατο της Ελληνίδας ανακοίνωσε ο Οργανισμός «AHRC» στον οποίο εργαζόταν για σχεδόν 25 χρόνια, ασχολούμενη με την εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες.
Home Made Art Project: Ένα παιδικό καλλιτεχνικό project από την Blender Gallery
Για όσο «μένουμε σπίτι», η καλλιτεχνική ομάδα των Φιγούρων & η The Blender Gallery ενώνουν τις δυνάμεις τους για τους μικρούς τους φίλους & φίλες και παρουσιάζουν το Home Made Art project.
Αντελίνα Βαρθακούρη: Οι ευχές της για την Ανάσταση μαζί με τις κόρες της
Καλή Ανάσταση Αντελίνα Βαρθακούρη: Η Αντελίνα Βαρθακούρη σε μία τρυφερή φωτογραφία με τις κόρες της στέλνει τις δικές της ευχές για το φετινό διαφορετικό Πάσχα.
Η θύρα 13 έστειλε τρόφιμα στο γηροκομείο Πειραιά – Απίθανο τι ακολούθησε
Θύρα 13 γηροκομείο Πειραιά: Δωρεά τροφίμων στο γηροκομείο Πειραιά από τους οργανωμένους οπαδούς του Παναθηναϊκού. Τα πράγματα όμως δεν εξελίχθηκαν όπως περίμεναν όλοι.
Σχέδιο ΕΛ.ΑΣ. για το Πάσχα: Δεν υπάρχουν δικαιολογίες – Μπλόκα και στους πιο απίθανους δρόμους
Σχέδιο ΕΛ.ΑΣ. για το Πάσχα: Η αστυνομία είναι έτοιμη να ξεπεράσει τον εαυτό της και να βρεθεί σε κάθε πιθανό και απίθανο σημείο της Αθήνας για ελέγχους το διήμερο του Πάσχα.
Μιχάλης Τσαμάζ: Τα δίκτυα τηλεπικοινωνιών άντεξαν στη μεγάλη ζήτηση
Δίκτυα τηλεπικοινωνιών κορωνοϊός: Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, Μιχάλης Τσαμάζ, δήλωσε πως τα δίκτυα των τηλεπικοινωνιών της χώρας ανταποκρίνονται με επιτυχία στη μεγάλη αύξηση ζήτησης.