Su35

Su35
To Sukhoi Su-35 BM είναι μαχητικό αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων ρώσικης κατασκευής.

Το Su-35 αποτελεί το τελευταίο αεροσκάφος της οικογένειας των Flanker. Αποτελεί ίσως την καλύτερη και την πιο βελτιωμένη έκδοση του μαχητικού Su-27, αφού ουσιαστικά συνδυάζει την ευελιξία του τελευταίου και τα ηλεκτρονικά συστήματα, τους κινητήρες και τα όπλα που θα χρησιμοποιηθούν στα μαχητικά αεροσκάφη επόμενης γενιάς (PAK-FA) που είναι υπό σχεδίαση στην Ρωσία.  Το Sukhoi-35 είναι σχεδιασμένο πάνω στην βάση που θα κατασκευαστεί το καινούριο αεροσκάφος 5ης γενιάς (Su-50/PAK-FA). Το Su-35 εξελίχθηκε (με βάση το Su-27SM/Su-35Mk2) την δεκαετία του ’90 με βάση λύσεις, οι οποίες εφαρμόζονται στην ανάπτυξη του μαχητικού πέμπτης γενιάς.

Το αεροσκάφος είναι ειδικά σχεδιασμένο ώστε να παρέχει πολύ υψηλές επιδόσεις, όπως: μέγιστη ευελιξία του αεροσκάφους και δυνατότητα εκτέλεσης ακραίων ελιγμών με γωνία προσβολής άνω των 90 μοιρών, υπερηχητική ταχύτητα χωρίς να επηρεάζεται η εμβέλεια, δυνατότητα ανταλλαγής δεδομένων μεταξύ αεροσκαφών (όπως δεδομένων στοχοποίησης και εντοπισμού στόχων), μεγαλύτερη ικανότητα μεταφοράς οπλισμού, μεγαλύτερη διάρκεια πτήσης σε χαμηλό ύψος, ειδική επικάλυψη σε ζωτικά μέρη της δομής για την ελαχιστοποίηση της υπογραφής ίχνους στα ραντάρ του αντιπάλου.

Το προωστικό σύστημα αποτελείται από δυο (2) ισχυρούς αεριοστροβιλοκινητήρες διπλής ροής τύπου AL-41F1A, εφοδιασμένους με ακροφύσια κατευθυνόμενης ώσης σε όλους τους άξονες. Οι κινητήρες ελέγχονται μέσω ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου πτήσης (FBW FADEC). Οι κινητήρες θεωρούνται εκδόσεις των εξελιγμένων κινητήρων AL-41 οι οποίοι προορίζονται για τα Ρωσικά πολεμικά αεροσκάφη πέμπτης γενιάς, με παλαιότερης γενιάς πυρήνα, πιθανότατα προερχόμενο από τον AL-31.

Οι κινητήρες κωδικοποιούνται συχνά ως 117S και ουσιαστικά μπορούν να χαρακτηριστούν ως ιδιαίτερα εξελιγμένες εκδόσεις των AL-31, καθώς οι AL-41 θα διαθέτουν έναν εντελώς καινούργιο πυρήνα. Το γεγονός ότι οι κινητήρες αυτοί αποδίδουν 14.5 τόνους ώσης έκαστος καθώς και ότι, χάρις στην χρήση εξελιγμένων συνθετικών υλικών και τιτανίου στο σκελετό του αεροσκάφους, το βάρος του αεροσκάφους έχει μειωθεί κατά 20%, προσδίδουν ανεπανάληπτο λόγο ώσης προς βάρους στο αεροσκάφος αυτό σε σχέση με παλιότερες εκδόσεις των Su-27 και συνεπώς βελτιωμένες επιδόσεις. Το αεροσκάφος θα διαθέτει ικανότητα υπερηχητικής πτήσης χωρίς την χρήση μετάκαυσης σε μεγάλο φάσμα αποστολών (αγγλ. supercruise), χωρίς όμως οι δυνατότητες του να συγκρίνονται άμεσα με εκείνες πολεμικών αεροσκαφών πέμπτης γενεάς των ΗΠΑ όπως το Raptor.

Ο θάλαμος διακυβέρνησης διαθέτει δύο μεγάλες έγχρωμες οθόνες υγρών κρυστάλλων των 19 ιντσών. Η διαχείρισή τους πραγματοποιείται μέσω δεικτών που ελέγχονται από το χειριστήριο, τη μανέτα και τα κουμπιά γύρω τους. Για την αποφυγή σφαλμάτων διατίθεται λογισμικό συγχώνευσης δεδομένων. Ο πιλότος φέρει επίσης σκοπευτικό επί κράνους (αγγλ.: (HMS) Helmet Mounted Sight). Στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται ένα σύστημα για την καταγραφή της φυσικής κατάστασης του πιλότου.

Διαθέτει κεραία ηλεκτρονικής σάρωσης(ΑESA). Παρέχει δυνατότητες ανίχνευσης και παρακολούθησης εναέριων στόχων, κινουμένων στόχων εδάφους και επιφανείας και δυνατότητα χαρτογράφησης, αυτόματο σύστημα εξομάλυνσης της πτήσης σε χαμηλό ύψος και προηγμένο σύστημα ελέγχου βολής και άφεσης οπλισμού.

Δυνατότητες του ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης:

  • Η ζώνη ιχνηλάτησης (γωνίες ανίχνευσης και παρακολούθησης στόχων) είναι 240 μοίρες σε πλάτος και 60 μοίρες σε ύψος.
  • Η ζώνη έρευνας και εγκλωβισμού στόχου (σε κλειστή αερομαχία με χρήση «HMS») είναι 120 μοίρες και 60 μοίρες σε ύψος.
  • Η ζώνη ιχνηλάτησης και εγκλωβισμού (σε κλειστή αερομαχία «Vertical») είναι 10 μοίρες σε πλάτος και 60 μοίρες σε ύψος.
  • Η ζώνη ιχνηλάτησης και εγκλωβισμού στόχου (σε κλειστή αερομαχία, «HUD») είναι 15 μοίρες σε πλάτος και 10 μοίρες σε ύψος.
  • Σε κατάσταση «αέρος-αέρος» μπορεί να παρακολουθεί ταυτόχρονα μέχρι και 30 στόχους και να εξαπολύσει ταυτόχρονη επίθεση σε 8 από αυτούς.
  • Σε κατάσταση «αέρος-εδάφους» μπορεί να παρακολουθήσει ταυτόχρονα μέχρι και 4 στόχους και να επιτεθεί σε 2 από αυτούς.
  • Η μέγιστη εμβέλεια σάρωσης είναι 300km – 150nm για αεροσκάφη μικρού μεγέθους (τύπου F-16) και 400km – 200nm για μεγάλου μεγέθους (τάνκερ και AWACS)
  • Η μέγιστη εμβέλεια εγκλωβισμού στόχου είναι 200km – 100 nm για αεροσκάφη μικρού μεγέθους και 300km – 150nm για μεγάλου μεγέθους.

Για το ραντάρ αυτό αναφέρεται ότι έχει ικανότητα αποκάλυψης στόχων με RCS 0,01 τ.μ. σε απόσταση 90 χιλιομέτρων (το ηλεκτρομαγνητικό αυτό ίχνος θεωρείται ότι αντιστοιχεί σε εκείνο πυραύλων cruise νέας γενιάς, ενώ πιθανολογείται ότι και τα αεροσκάφη F-35 εξαγωγικής έκδοσης θα έχουν αντίστοιχο ίχνος ραντάρ, σε αντίθεση με εκείνα που προορίζονται για την αμερικάνικη αεροπορία, των οποίων το ίχνος θεωρείται ότι θα είναι τουλάχιστον δέκα φορές μικρότερο).

Su35 σχετικές ειδήσεις: