Άλλα χαρακτηριστικά τους είναι οι μεγάλοι χώροι και τα προστατευτικά στο κάτω μέρος. Η εκτός-δρόμου καταλληλότητα διαφέρει από μοντέλο σε μοντέλο. Για παράδειγμα, η τετρακίνηση δεν είναι διαθέσιμη σε διάφορα μοντέλα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι πολλοί ιδιοκτήτες οχημάτων χρησιμοποιούν το SUV τους κατά κύριο λόγο ή αποκλειστικά σε τυπικές συνθήκες κυκλοφορίας στην άσφαλτο. Τα εργοστασιακά ελαστικά των περισσότερων SUV είναι σχεδόν ή παντελώς ακατάλληλα για σοβαρή οδήγηση εκτός δρόμου.
Δεν υπάρχει κοινά αποδεκτός ορισμός για τα SUV και η χρήση του όρου ποικίλλει μεταξύ των χωρών. Τα SUV έχουν επικριθεί για την επίδρασή τους στους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου και στο περιβάλλον. Στοιχεία του σχεδιασμού τους, ιδίως το υψηλό τους κέντρο βάρους, αποτελούν κινδύνους για την ασφάλεια τόσο των οδηγών τους όσο και των υπολοίπων. Είναι συνήθως λιγότερο αποδοτικά ως προς την κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με τα μικρότερα οχήματα, συμβάλλοντας έτσι περισσότερο στην υπερθέρμανση του πλανήτη.
- Οι προκάτοχοι των SUV χρονολογούνται στα τέλη της δεκαετίας του 1930.
- Το Jeep Cherokee του 1983 θεωρείται το πρώτο SUV με την μοντέρνα έννοια του όρου.
- Στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και στις αρχές της δεκαετίας του 2000 η δημοτικότητα των SUV αυξήθηκε σημαντικά.
- Τα SUV αποτελούν σήμερα τον μεγαλύτερο κλάδο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας και αντιπροσωπεύουν το 36,8% της παγκόσμιας αγοράς επιβατικών αυτοκινήτων το 2017.