Κώστας Καραμανλής για απεργία: Κλείδωσαν με το έτσι θέλω το αμαξοστάσιο – Θα κληθούν σε απολογία
Κώστας Καραμανλής για απεργία: Ο υπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε στην αιφνιδιαστική απεργία που ανακοίνωσαν οι εργαζόμενοι σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Το σύγχρονο τραμ διαθέτει τρεις γραμμές. Οι δύο από αυτές, έχοντας αρχικά κοινή πορεία, συνδέουν το κέντρο της Αθήνας, μέσω Νέου Κόσμου και Νέας Σμύρνης, με το Παλαιό Φάληρο, και από εκεί, ακολουθούν χωριστές, αλλά παραλιακές διαδρομές, με τη μία γραμμή να κατευθύνεται προς το Νέο Φάληρο, και την άλλη προς τη Βούλα. Η τρίτη γραμμή συνδυάζει τα παραλιακά τμήματα των άλλων δύο, συνδέοντας απευθείας το Νέο Φάληρο με τη Βούλα.
Οι πρώτες γραμμές τραμ στην Αθήνα έκαναν την εμφάνισή τους το 1882. Λειτουργούσαν από την βελγικών συμφερόντων Εταιρεία Τροχιοδρόμων Αθηνών – Πειραιώς – Περιχώρων (E.T.A.Π.Π). Το πρώτο δίκτυο ένωνε το κέντρο της Αθήνας με τα Πατήσια, τους Αμπελόκηπους και την Κολοκυνθού. Το τροχαίο υλικό αποτελούνταν από 16 οχήματα που τα έσερναν 800 άλογα, χωρητικότητας 16 ατόμων το χειμώνα και 20 το καλοκαίρι. Εξαίρεση αποτέλεσε πέντε χρόνια αργότερα, το 1887, η γραμμή Ακαδημία-Νέο Φάληρο-Παλαιό Φάληρο, η οποία ήταν ατμοκίνητη. Λόγω των ατμών, αλλά και της χαμηλής ταχύτητας στις ανηφόρες, η γραμμή αυτή ονομάστηκε από τους επιβάτες “κωλοσούρτης”.
Παράλληλα, οι ΣΑΠ, η εταιρεία που λειτουργούσε τη γραμμή Πειραιά-Θησείου, το 1882 ίδρυσε μία γραμμή τραμ κανονικού εύρους που ένωνε το σταθμό ΣΑΠ Πειραιά με το τελωνείο. Το 1910 οι ΣΑΠ προσπάθησαν να ενισχύσουν τη γραμμή, ώστε να μεταφερθούν περισσότερα εμπορεύματα, μία κίνηση που βρήκε ενάντια τους υπαλλήλους της εταιρείας. Αυτή η γραμμή έμεινε στην ιστορία μέσω των γυρισμάτων της ταινίας Ποτέ την Κυριακή.
Στις 30 Οκτωβρίου 1908, κυκλοφόρησαν τα πρώτα ηλεκτροκίνητα τραμ, ενώ δύο χρόνια αργότερα ολοκληρώθηκε η παραλαβή τους (257 τραμ-150 κινητήρια και 107 ρυμολκούμενα). Τα οχήματα ήταν κλειστά, χρώματος μπεζ, κατασκευασμένα στο Βέλγιο και είχαν χωρητικότητα 16 καθήμενων και 14 όρθιων επιβατών. Το 1925 η αγγλική εταιρεία Power Finance and Traction εξαγόρασε τους ΣΑΠ και την ΕΤΑΠΠ, με αντάλλαγμα τον εξηλεκτρισμό της Αθήνας. Η Power Finance and Traction δημιούργησε δύο εταιρείες: την Ηλεκτρική Εταιρεία Μεταφορών (ΗΕΜ), στην οποία έδωσε το δίκτυο των τραμ και λεωφορειακών γραμμών της ΕΤΑΠΠ, και τους Ελληνικούς Ηλεκτρικούς Σιδηρόδρομους (ΕΗΣ), στην οποία έδωσε τη γραμμή Πειραιάς–Ομόνοια και το τραμ κανονικού εύρους.
Παράλληλα, με τον ερχομό της Power Finance and Traction, άρχισαν να ισχύουν συμβατικές δεσμεύσεις ανάμεσα στην ΗΕΜ και στους ιδιώτες των ΚΤΕΛ. Αυτό σήμαινε πως τα λεωφορεία με διαδρομή παράλληλη των τραμ δεν μπορούσε να αποβιβάζει κατά μήκος των γραμμών, ενώ είχε περιορισμένα δρομολόγια. Tο 1939 πωλήθηκε μεγάλο μέρος των βελγικών βαγονιών, ενώ τα εναπομείναντα βάφτηκαν σκούρο πράσινο χρώμα. Τον επόμενο χρόνο, η ΗΕΜ παρέλαβε 60 τραμ, κατασκευασμένα από την ιταλική ΟΜ/CGE/Breda, που ξεχώριζαν για την αεροδυναμική τους[ Τα νέα οχήματα όμως βγήκαν στους δρόμους για να βοηθήσουν στην επιστράτευση, λόγω του Ελληνοϊταλικού πόλεμου και κατά τη διάρκεια της κατοχής, πολλά τραμ καταστράφηκαν.
Μετά τον πόλεμο, πολλές γραμμές τραμ καταργήθηκαν λόγω έλλειψης τροχαίου υλικού. Στις 16 Νοεμβρίου 1953, ο τότε υπουργός Δημοσίων Έργων Κωνσταντίνος Καραμανλής ξήλωσε τις γραμμές τραμ στη Χαυτεία, με αποτέλεσμα σε μία νύχτα να καταργηθούν οι γραμμές προς Κυψέλη,Παγκράτι και Αμπελόκηπους. Το τέλος του παλαιού τραμ ήρθε τα μεσάνυχτα της 15 Οκτωβρίου 1960 με την οριστική κατάργησή του. Πολλές γραμμές αντικαταστάθηκαν με τρόλεϊ, ενώ οι γραμμές των τροχιοδρόμων είτε αφαιρέθηκαν από το οδόστρωμα είτε καλύφθηκαν με νέα στρώματα ασφάλτου.
Σοβαρή πρόθεση επαναφοράς των τροχιοδρόμων και προετοιμασίας νέων γραμμών εκδηλώθηκε επί υπουργίας – και αργότερα δημαρχίας – Αντώνη Τρίτση. Το δίκτυο της νέας γενιάς τροχιοδρόμων της Αθήνας, που τελικά δημιουργήθηκε, ακολούθησε τους σχεδιασμούς της Μελέτης Ανάπτυξης του Μετρό Αθήνας και λειτούργησε από θυγατρική εταιρεία της Αττικό Μετρό, την Τραμ Α.Ε.. Από το 2011, τη λειτουργία του τραμ έχει αναλάβει η εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑ.ΣY.) ΑΕ.
Στις 12 Νοεμβρίου 2001 η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ Α.Ε.-Impregilo αναλαμβάνει την κατασκευή του σύγχρονου τραμ Αθήνας, 2 γραμμών, Τ1 Ζάππειο – Φάληρο και Τ2 Φάληρο – Γλυφάδα.Κατά την κατασκευή των γραμμών και ενώ είχε προγραμματιστεί η αφετηρία να βρίσκεται στο Ζάππειο και μέσω των λεωφόρων Όλγας και Αμαλίας ο συρμός να κατευθυνθεί προς τα νότια, ο σχεδιασμός μεταβλήθηκε στις 26 Σεπτεμβρίου 2002, λόγω της διέλευσης από την Πύλη Αδριανού, που θεωρήθηκε αρχαιολογικός χώρος, τόπος από τον οποίο διερχόταν το τραμ πριν το 1960.
Κώστας Καραμανλής για απεργία: Ο υπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε στην αιφνιδιαστική απεργία που ανακοίνωσαν οι εργαζόμενοι σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Απεργία 18 Φεβρουαρίου 2020: Σε απεργιακό κλοιό μπαίνει αύριο Τρίτη η Αθήνα, με το κέντρο της πρωτεύουσας θα μοιάζει απροσπέλαστο.
Προαστιακός απεργία Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2020: Τα τρένα και ο προαστιακός σιδηρόδρομος θα κινηθούν κανονικά σε όλη τη χώρα, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς τα οποία θα παραμείνουν ακινητοποιημένα για όλη την ημέρα.
ΟΑΣΘ απεργία: Ο πρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων του οργανισμού Δημήτρης Τσερμενίδης, ανέφερε ότι οι εργαζόμενοι δεν θα συμμετάσχουν στην 24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ κατά του ασφαλιστικού.
Απεργία 18 Φεβρουαρίου: Δεν θα ισχύσει αύριο ο δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας εξαιτίας της απεργίας των εργαζομένων στα ΜΜΜ.
Απεργία: Κανένα δρομολόγιο δεν θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 18 Φεβρουάριου. Απεργία των εργαζόμενων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς λόγω του ασφαλιστικού.
Ηλεκτρονικό εισιτήριο αλλαγές: ο Οργανισμός έχει προχωρήσει στην προμήθεια 100 Αυτόματων Μηχανημάτων Έκδοσης Καρτών που δίνουν ρέστα και σε χαρτονομίσματα, αλλά και τη δυνατότητα φόρτισης και των απρόσωπων καρτών μέσω διαδικτύου και έξυπνων κινητών.
Όπως ανακοίνωσε ο ΟΑΣΑ, με στόχο την ενημέρωση και την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, κατά την περίοδο από 1η έως και την 6η Ιανουαρίου 2020, θα ισχύσει πρόγραμμα δρομολογίων Κυριακής και αργιών.
Κώστας Καραμανλής: Ο υπουργός Μεταφορών επισκέφτηκε το εργοτάξιο της Γραμμής 3 του Μετρό, στο σταθμό «Πειραιάς» και τόνισε πως το έργο θα έχει ολοκληρωθεί και παραδοθεί μέχρι το 2022.