Έτοιμος να ξανασφυρίξει και πάλι ο Οδοντωτός
Σε λίγες μέρες ξεκινάει ο Οδοντωτός μετά από περσινή κατολίσθηση και την πανδημία του κορωνοϊού.
Αποτελείται από ειδικά οχήματα που κινούνται πάνω σε σιδηροδρομικές γραμμές (ράγες ή σιδηροτροχιές) και μεταφέρουν φορτία ή επιβάτες από ένα γεωγραφικό σημείο σε κάποιο άλλο. Μία σιδηροδρομική γραμμή αποτελείται από ένα ζεύγος παράλληλων σiδηροτροχιών, διαφόρου μεταξύ τους εύρους. Επίσης μπορεί να είναι μονής τροχιάς, όπως παλαιότερα, (σήμερα συνήθως είναι κατασκευασμένες από ειδικό τσιμέντο) ή μαγνητικές. Τα περισσότερα τρένα κινούνται χρησιμοποιώντας κινητήρα ντίζελ ή ηλεκτρικό κινητήρα, ο οποίος τροφοδοτείται με ηλεκτρική ενέργεια παρεχόμενη από παράπλευρα στη γραμμή (ή πάνω από αυτήν) συστήματα. Ιστορικά, οι ατμομηχανές ήταν η κυρίαρχη μορφή κινητήριας δύναμης από την εμφάνιση του σιδηροδρόμου ως και τα μέσα του 20ου αιώνα, αλλά και άλλες πηγές ενέργειας [όπως άλογα, έλξη με σκοινί (ή καλώδιο), βαρύτητα, αέρας, ή τουρμπίνες αερίου] είναι δυνατό να χρησιμοποιούνται για την έλξη του.
Στην ορολογία του σιδηρόδρομου ο όρος “σύνθεση συρμού” περιγράφει την ομάδα των σιδηροδρομικών οχημάτων που αποτελούν ένα τρένο. Όταν αναφερόμαστε στην κινητήρια δύναμη, περιγράφεται ο τύπος του κινητήρα που έλκει το τρένο. Παρομοίως, ο όρος αμαξοστοιχία αναφέρεται σε μια ομάδα κινούμενων βαγονιών που είναι μόνιμα ή ημιμόνιμα συνδεδεμένα μεταξύ τους ώστε να αποτελούν μια ενιαία ομάδα τροχαίου υλικού (ο όρος χρησιμοποιείται συνήθως για επιβατηγά τρένα). Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι όροι σετ και μονάδα χρησιμοποιούνται κατά την αναφορά σε μια ομάδα μονίμως ή ημιμονίμως συνδεδεμένων οχημάτων όπως αυτών μιας πολλαπλής μονάδας. Κατά την αναφορά σε ένα τρένο που αποτελείται από ποικιλία βαγονιών, ή από διάφορα σετ/μονάδες, χρησιμοποιείται ο όρος σχηματισμός (formation).
Ένα τρένο μπορεί να αποτελείται από συνδυασμό ενός ή περισσότερων κινητήριων οχημάτων και εφαπτομένων βαγονιών, ή αυτο-προωθούμενων πολλαπλών μονάδων (ή περιστασιακά ένα απλό όχημα, το οποίο αποκαλείται αυτοκινητάμαξα (railcar). Τα τρένα μπορούν επίσης να ρυμουλκηθούν από άλογα, να έλκονται με τη βοήθεια καλωδίων ή, τέλος, να κατέρχονται από ανωφέρειες με τη βοήθεια της βαρύτητας. Ειδικά είδη τρένων που τρέχουν σε ειδικά σχεδιασμένους ‘σιδηρόδρομους’ είναι ατμοσφαιρικοί σιδηρόδρομοι, τρένα μονής τροχιάς (monorails), υψηλής ταχύτητας τρένα (TGV), Τρένο Dinky, Τρένο Maglev, υπόγειος με λαστιχένιους τροχούς, οι εναέριοι και οι οδοντωτοί σιδηρόδρομοι.
Ένα επιβατικό τρένο αποτελείται από ένα ή περισσότερα κινητήρια οχήματα και από ένα ή περισσότερα βαγόνια. Εναλλακτικά, ένα τρένο μπορεί να αποτελείται εντελώς από επιβατηγά βαγόνια, κάποια από τα οποία διαθέτουν μια “πολλαπλή μονάδα”. Σε πολλά μέρη του κόσμου, ειδικά στην Ιαπωνία και στην Ευρώπη, τα υψηλής ταχύτητας τρένα χρησιμοποιούνται ευρέως για ταξιδιωτικές μεταφορές.
Τα εμπορικά τρένα αποτελούνται από φορτηγά βαγόνια, διαφορετικά από τα επιβατηγά, παρ’ όλο που ορισμένα, και ειδικά τα ταχυδρομικά τρένα (ειδικότερα Περιοδεύον Ταχυδρομείο μοιάζουν εξωτερικά περισσότερο με τα επιβατικά. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, ένα τρένο πολλές φορές μπορεί να διαθέτει δυο κινητήρια οχήματα και είναι, όπως λέγεται, “δικέφαλο”, ενώ στον Καναδά και τις Ηνωμένες Πολιτείες είναι κάτι κοινό για ένα τρένο μεγάλων αποστάσεων να οδηγείται από τρία, τέσσερα, ή ακόμη και από πέντε κινητήρια οχήματα. Ένα τρένο με κινητήριο όχημα σε κάθε άκρη του αποκαλείται top and tailed και αυτή η πρακτική τυπικά χρησιμοποιείται όταν δεν υπάρχουν εγκαταστάσεις αναστροφής.
Το δεύτερο κινητήριο όχημα προσαρτάται προσωρινά για την υποβοήθηση του τρένου στην αύξηση της κλίσης του εδάφους. Αυτή η τεχνική αναφέρεται ως banking στο ΗΒ, λειτουργία βοήθειας στην Βόρειο Αμερική. Τα τρένα μπορούν επίσης να είναι μικτά, περιλαμβάνοντας τόσο επιβατηκά και όσο και εμπορικά βαγόνια, (βλέπε, π.χ., Μεταφορές στη Μαυριτανία). Τέτοια μικτά τρένα πλεόν σπανίζουν σε πολλές χώρες, αλλά ήταν κοινός τόπος στους σιδηροδρόμους των αρχών του 19ου αιώνα.
Σε λίγες μέρες ξεκινάει ο Οδοντωτός μετά από περσινή κατολίσθηση και την πανδημία του κορωνοϊού.
Κιμ Γιονγκ Ουν: «Ο Κιμ Γιονγκ Ουν είναι νεκρός και θα το ανακοινώσουν το Σαββατοκύριακο» ισχυρίζεται αποστάτης της Βόρειας Κορέας.
Πρωτομαγιά 2020: Ακινητοποιημένα θα είναι ο ηλεκτρικός και τα τρένα σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Πρωτομαγιά ΜΜΜ: Κανονικά θα λειτουργήσουν την ημέρα της Πρωτομαγιάς μετρό (γραμμή 2 και 3), τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ.
Κιμ Γιονγκ Ουν: Τα βορειοκορεατικά Μέσα Ενημέρωσης υποστηρίζουν πως ο ηγέτης τους είναι καλά και μάλιστα δημοσιεύουν γράμμα του.
Κιμ Γιονγκ Ουν: Ένα ειδικό τρένο που πιθανότατα ανήκει στον ηγέτη της Βόρειας Κορέας Κιμ Γιονγκ Ουν βρισκόταν αυτήν την εβδομάδα σε μια παραθαλάσσια πόλη, σύμφωνα με δορυφορικές φωτογραφίες τις οποίες ανέλυσε μια ομάδα παρακολούθησης της Πιονγκγιάνγκ, η οποία εδρεύει στην Ουάσινγκτον.
Δομή προσφύγων Μαλακάσας κορωνοϊός: Τέσσερις μετανάστες έφυγαν κατά τη διάρκεια της νύχτας, έχοντας σκοπό να κατευθυνθούν με το τρένο στον Σταθμό Λαρίσης.
Κορωνοϊός Νέα Υόρκη: Η πολιτική της καραντίνας με το κλείσιμο των σχολείων και των επιχειρήσεων, θα παραμένει σε ισχύ έως τη 15η Μαΐου.
Στέλιος Πέτσας κορωνοϊός Πάσχα: Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ξεκαθάρισε ότι δεν επιτρέπεται η μετακίνηση σε σπίτι συγγενών για να γιορτάσουμε την Ανάσταση ή την Κυριακή του Πάσχα.