Notams - Για ποιες χώρες επεκτείνεται η αναστολή πτήσεων
Notams αερομεταφορές: Σήμερα ξεκίνησε η υποδοχή διεθνών πτήσεων στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, με γνώμονα τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας.
Αν και η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες στη χρήση αεροσκαφών σε πολεμικές επιχειρήσεις, δημιουργώντας επί τούτου αεροπορικές υπηρεσίες, ακόμα και εργοστάσιο κατασκευής αεροσκαφών, στον τομέα ανάπτυξης της πολιτικής αεροπορίας παρατηρήθηκε σημαντική καθυστέρηση. Με τη λήξη του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου η Αγγλία, η Γαλλία, η Ιταλία ακόμα και η «υπό περιορισμό» Γερμανία ξεκίνησαν έναν αγώνα δρόμου ανάπτυξης αεροπορικών δικτύων μεταφορών. Το 1921, η Ελλάδα επικύρωσε την πρώτη διεθνή αεροπορική σύμβαση του Παρισιού (1919), με τον Ν.2569/1921 η οποία θεωρητικά είναι και η πρώτη διοικητική πράξη στον τομέα της πολιτικής αεροπορίας ενώ πέντε χρόνια μετά το 1926 οργανώνεται η πρώτη υποτυπώδης διοικητική υπηρεσία πολιτικής υπηρεσίας.
Το 1929 κατ΄ επιταγή της διεθνούς αεροπορικής σύμβασης της Βαρσοβίας περί διεθνών μεταφορών συστήνεται αφενός το ελληνικό Υπουργείο Αεροπορίας, και αφετέρου στο τότε Υπουργείο Ναυτικών, η «Υπηρεσία Συγκοινωνιών Ναυτικών Αερολιμένων» που διατηρήθηκε για δύο χρόνια όταν το 1931 σε εναρμόνιση με σχετικές ευρωπαϊκές νομοθεσίες εκδόθηκαν οι νόμοι 5017/1931 και 5100/1931 «Περί οργανώσεως Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας» με βάση των οποίων συγκροτήθηκε από μία κεντρική διεύθυνση και δύο τμήματα, ένα για τα κρατικά αεροδρόμια και ένα για τις αεροπορικές μεταφορές. Με τον Α.Ν. 596/1937 η Ελλάδα κύρωσε την αεροπορική σύμβαση Βαρσοβίας, πολλαπλασιάζοντας το προσωπικό της ΥΠΑ.
Μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο ακολούθησε πλήρης αναμόρφωση και αναδιοργάνωση της εν λόγω υπηρεσίας και μετονομάστηκε (το 1948) σε Κρατική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΚΥΠΑ) η οποία και υπάχθηκε ως επιμέρους Διεύθυνση στο Υπουργείο Αεροπορίας, υπό τη διοίκηση του Αρχηγού της (τότε) Ελληνικής Βασιλικής Αεροπορίας. Το 1952 μετά την κατάργηση του Υπουργείου Αεροπορίας που ένα χρόνο πριν είχε υποβιβαστεί σε υφυπουργείο, με την ίδρυση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, η ΚΥΠΑ υπάχθηκε στο νέο Υπουργείο Συγκοινωνιών όπως μετονομάστηκε το παλαιότερο Υπουργείο Μεταφορών, αποτελώντας ιδιαίτερη Διεύθυνση με την ονομασία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Notams αερομεταφορές: Σήμερα ξεκίνησε η υποδοχή διεθνών πτήσεων στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, με γνώμονα τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας.
Επιβατική κίνηση αεροδρόμια: Πολύ μεγάλη είναι η πτώση στην επιβατική κίνηση που καταγράφεται στα αεροδρόμια για τον Μάιο. Δείτε αναλυτικά.
Κατάρ: Εκδόθηκε η αεροπορική οδηγία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας με την οποία ανακοινώνεται η προσωρινή απαγόρευση πτήσεων από την Ελλάδα προς το Κατάρ και αντίστροφα.
Τουρισμός άρση μέτρων: Παράταση παίρνει η προληπτική καραντίνα των ταξιδιωτών που εισέρχονται στη χώρα μας. Συγχρόνως, παραμένει σε ισχύ η απαγόρευση εισόδου των μη Ευρωπαίων Πολιτών.
Τουρισμός Ελλάδα: Και από το αεροδρόμιο Μακεδονία θα πραγματοποιούνται διεθνείς πτήσεις από τις 15 Ιουνίουλ, σύμφωνα με την αναθεωρημένη ΝΟΤΑΜ.
Πυροσβεστική προσλήψεις: Με ιδιώτες τεχνικούς και χειριστές ελικοπτέρων θα ενισχυθεί το πυροσβεστικό σώμα.
Πτήσεις Ελλάδα: Στροφή στην κανονικότητα για τις πτήσεις του εσωτερικού, οι οποίες αυξάνονται από σήμερα, ενώ αναμένεται περισσότερη αύξηση των πτήσεων από την 1η Ιουνίου οπότε θα ανοίξουν τα 12μηνης λειτουργίας ξενοδοχεία και από τις 15 Ιουνίου οπότε θα ανοίξουν και τα εποχικά ξενοδοχεία.
Πτήσεις εσωτερικού: Αυστηρά μέτρα προστασίας θα πρέπει να τηρούν οι εργαζόμενοι και οι επιβάτες στα αεροδρόμια της χώρας μας για την αποφυγή διασποράς του Covid 19 ενόψει και της διεύρυνσης των πτήσεων εσωτερικού από αύριο Δευτέρα 25 Μαΐου.
Πτήσεις εξωτερικού: Η συγκεκριμένη αεροπορική οδηγία, που εντάσσεται στα μέτρα πρόληψης κατά του Covid-19, θα ισχύει πλέον έως την Τρίτη 30 Ιουνίου 2020 και ώρα 23:59 και αποκλείει τις πτήσεις εξωτερικού από τα λοιπά αεροδρόμια της Ελλάδας.