Η Lufthansa με νέες πρωτοβουλίες για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα
Lufthansa: Λιγότερος θόρυβος, χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές CO2.
Το διοξείδιο του άνθρακα (χημικός τύπος : CO2) είναι χημική ένωση που αποτελείται από δύο άτομα οξυγόνου ενωμένα με ομοιοπολικό δεσμό με ένα άτομο άνθρακα. Είναι γραμμικό μόριο χωρίς διπολική ροπή.Περιέχει 27,3 % w/w άνθρακα και 72,7 % w/w οξυγόνο. Μπορεί να αποδοθεί με το συντακτικό τύπο : O=C=O. Είναι αέριο συστατικό της γήινης ατμόσφαιρας, άχρωμο, άοσμο και άγευστο σε κανονικές συνθήκες πίεσης και θερμοκρασίας και επίσης είναι ένα από τα αέρια του θερμοκηπίου.
Αποτελεί υποπροϊόν όλων των καύσεων ορυκτών καυσίμων (κάρβουνου, πετρελαίου, βενζίνης, φυσικού αερίου κλπ.), αλλά και του ξύλου, πλαστικών κ.ά. οργανικών ενώσεων. Παράγεται ακόμα από την αποσύνθεση οργανικών ουσιών. Μεγάλες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα εκπέμπονται επίσης από τα ηφαίστεια* και από τις θερμές πηγές αλλά και από τη διάλυση των ανθρακικών πετρωμάτων.
Ενωμένο, με τη μορφή ανθρακικών αλάτων, βρίσκεται σε μεγάλες ποσότητες στο στερεό φλοιό της γης. Τα κυριότερα ανθρακικά ορυκτά είναι οι διάφορες ποικιλίες του CaCO3 (ασβεστόλιθοι, ασβεστίτης, μάρμαρο κ.ά.), ο μαγνησίτης MgCO3, ο σιδηρίτης FeCO3, ο δολομίτης CaCO3.MgCO3 κ.ά. Παράγεται επίσης κατά την αναπνοή όλων των φυτών και των ζώων και από τους μύκητες και μικροοργανισμούς που εξαρτώνται άμεσα ή έμμεσα από τα φυτά για την τροφή τους.
Είναι αέριο άχρωμο και σε μικρές συγκεντρώσεις είναι και άοσμο. Σε κανονικές συνθήκες πίεσης και θερμοκρασίας η πυκνότητα του είναι 1,98 kg/m3, είναι δηλ. 1,5 φορά πυκνότερο του αέρα. Σε 1 Atm (δηλ. σε πίεση στο επίπεδο της θάλασσας), μετατρέπεται απευθείας σε στερεό, σε θερμοκρασίες κάτω από -78,51 °C και, αν είναι σε στερεή μορφή, εξαχνώνεται πάνω από τους -78,51 °C. Στη στερεή του κατάσταση, το διοξείδιο του άνθρακα, είναι γνωστό ως “ξηρός πάγος”.
Υπάρχει και μια εναλλακτική μορφή άμορφου κρυσταλλικού στερεού διοξειδίου του άνθρακα, όχι όμως σε ατμοσφαιρική πίεση. Αυτή η μορφή γυαλιού, που ονομάζεται “καρμπόνια” παράχθηκε με υπέρψυξη θερμαινόμενου CO2 σε ακραίες συνθήκες πίεσης (περίπου 400000 Atm). Η ανακάλυψη αυτή επιβεβαίωσε τη θεωρία ότι το διοξείδιο του άνθρακα θα μπορούσε να υπάρχει σε μια κατάσταση παρόμοια με τις κρυσταλλικές μορφές των άλλων στοιχείων της ομάδας του άνθρακα στον περιοδικό πίνακα όπως το πυρίτιο και το γερμάνιο. Σε αντίθεση όμως με τα διοξείδια του πυριτίου και του γερμανίου, η “καρμπόνια” δεν είναι σταθερή σε κανονική πίεση.
Lufthansa: Λιγότερος θόρυβος, χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές CO2.
Τέλη κυκλοφορίας αυξήσεις: Η εφαρμογή του νέου πρότυπου μέτρησης WLTP θα αλλάξει τα δεδομένα από τη νέα χρονιά.
Χρήση μάσκας: Πολλές οι αντιδράσεις σχετικά με τον αν προστατεύει και αν είναι απαραίτητη. Παρακάτω ακολουθούν σημαντικές πληροφορίες για το τι είναι μύθος και τι αλήθεια γύρω από τη μάσκα.
Νέες τιμές έρχονται για τα αυτοκίνητα μετά την αλλαγή στον υπολογισμό του ειδικού τέλους ταξινόμησης.
Τιμές αυτοκινήτων: Έρχονται αλλαγές στα τέλη ταξινόμησης των καινούριων και των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Δείτε αναλυτικά τι ισχύει.
Όλα εξαρτώνται από τους ρύπους και κατά πόσο θα μπορούν να ταξιδεύουν.
Αλλοδαποί συνταξιούχοι: Το υπουργείο Οικονομικών δίνει κίνητρα σε αλλοδαπούς συνταξιούχους προκειμένου να τους πείσει να μεταφέρουν τη φορολογική κατοικία τους στην Ελλάδα.
Διοξείδιο του άνθρακα: Παρά το γεγονός ότι λόγω της πανδημίας πολλές βιομηχανίες και αεροπορικές εταιρίες παρέμεναν κλειστές, οι εκπομπές CO2 κατέγραψαν αυξητικό ρεκόρ τον μήνα Μάιο
Φορολογία αυτοκινήτων: Έρχονται νέοι δασμοί για τα μεταχειρισμένα και τα καινούργια αυτοκίνητα.